Αθήνα

16 oC

σποραδικές νεφώσεις

H μέρα που η ζωή χιλιάδων Αθηναίων έγινε καλύτερη- Όταν το μετρό λειτούργησε για πρώτη φορά (EΙΚΟΝΕΣ)

Στις 29 Ιανουαρίου 2000 λειτούργησε για πρώτη φορά το Μετρό της Αθήνας. Ήταν η μέρα που η καθημερινότητα των Αθηναίων άλλαξε για πάντα.

 

Η Κυβέρνηση Σημίτη μαζί με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων επέτρεψε εκείνη την ημέρα οι επιβάτες να κινηθούν χωρίς εισιτήριο, ώστε οι πολίτες να γνωρίσουν το νέο μέσο.

Η κόκκινη γραμμή ξεκινούσε από τα Σεπόλια και κατέληγε στο Σύνταγμα, ενώ λίγους μήνες αργότερα επεκτάθηκε μέχρι και τη Δάφνη.

Η μπλε γραμμή ξεκινούσε από το Πεντάγωνο και κατέληγε στο Σύνταγμα, ενώ μέχρι το 2004 θα έκανε τη διαδρομή Μοναστηράκι- Αεροδρόμιο. Ήταν ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης. Το εισιτήριο κόστιζε 250 δραχμές, ενώ υπολογίζεται ότι την πρώτη ημέρα που λειτούργησε κανονικά κόπηκαν περίπου 400.000 εισιτήρια.

Εκείνο το πρωινό χιλιάδες Αθηναίοι, έφτασαν στο Σύνταγμα για να δουν το νέο μέσο μεταφοράς. Ήταν το σημαντικότερο έργο υποδομής μετά τον πόλεμο, οι εργασίες του οποίου διήρκεσαν οχτώ χρόνια.

Ωστόσο, οι συζητήσεις και οι μελέτες είχαν διαρκέσει δεκαετίες. Το 1987 προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου, το οποίο ανέλαβε η κοινοπραξία ελληνικών, γαλλικών και γερμανικών εταιρειών με την επωνυμία Ολυμπιακό Μετρό Αθηνών.
Το 1992 άρχισαν οι πρώτες εργασίες. Σύμφωνα με τις μελέτες προβλεπόταν να παραδοθεί το 1997, όμως καθυστέρησε τρία χρόνια.

Ο τότε πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης την πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό/ ΑΠΕ/ΜΠΕ

Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των εργασιών, ήρθαν στο φως μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα. Στο μετρό του Συντάγματος, ανακαλύφθηκαν στρώματα του εδάφους από διαφορετικούς αιώνες που αποκάλυπταν ότι ο χώρος στην αρχαιότητα λειτουργούσε ως νεκροταφείο.
Βέβαια υπήρξαν και ατυχίες, καθώς, ο μετροπόντικας που περνούσε κάτω από την οδό Πανεπιστημίου έριξε ένα περίπτερο μέσα στη γη, κάνοντάς το ένα με το οδόστρωμα.

Το περίπτερο στην Πανεπιστημίου φωτο: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας Αττικό Μετρό αποφάσισαν να μην ανασύρουν το περίπτερο και κάλυψαν με τσιμέντο ταχείας πήξεως το άνοιγμα που δημιουργήθηκε, προχωρώντας τις εργασίες, προκειμένου το έργο να παραδοθεί όσο το δυνατό γρηγορότερα.

Υπολογίζεται ότι την πρώτη ημέρα χρησιμοποίησαν το μετρό 1 εκ. πολίτες. Σήμερα υπολογίζεται ότι καθημερινά περίπου 938.000 επιβάτες εξυπηρετούνται από τις Γραμμές 2 και 3 του ενώ το χρόνο υπολογίζεται ότι χρησιμοποιείται από 136 εκατομμύρια επιβάτες.

Δείτε φωτογραφίες:

 



Φωτογραφίες: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Send this to a friend