
ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ
Το φωτογραφικό στιγμιότυπο τραβήχτηκε πριν από πολλές δεκαετίες και επιχρωματίστηκε ψηφιακά από τον γραφίστα Χρήστο Καπλάνη.
Τα κτίρια της οδού Πανεπιστημίου ευτυχώς γλίτωσαν την τρέλα της ανοικοδόμησης και κοσμούν μέχρι σήμερα την Αθήνα.
Τα τρόλει μπήκαν στην καθημερινότητα των Αθηναίων μετά την κατοχή. Αν και το 1938 η Η.Ε.Μ. παρήγγειλε την κατασκευή 12 μικρού μεγέθους τρόλεϊ από την ιταλική κοινοπραξία Fiat/CGE, δεν χρησιμοποιήθηκαν λόγω του πολέμου και της γερμανικής κατοχής. Πέρασαν δέκα χρόνια, ώσπου χρησιμοποιήθηκαν για πρώτη φορά.
Το 1953 εγκαινιάστηκε η πρώτη γραμμή τρόλεϊ της Αθήνας που ξεκινούσε από τα Πατήσια και κατέληγε στους Αμπελόκηπους. Τα πρώτα τρόλει ήταν τεράστια σε μέγεθος, και μάρκας Alpha Romeo – GCE – Casaro.
Το πιο διάσημο τρόλεϊ στην Ελλάδα, το οποίο είναι το μοναδικό που κατασκευάστηκε στη χώρα μας ήταν η περίφημη «Φαλκονέρα» η οποία κατασκευάστηκε το 1967 και κυκλοφόρησε με πλαίσιο Lancia, ηλεκτρικό εξοπλισμό CGE και αμάξωμα ελληνικής κατασκευής Βιαμάξ. Είχε χωρητικότητα 100 επιβατών και κυκλοφόρησε στους δρόμους μέχρι το 1993.
Ακολούθησέ μας και στο Instagram
Στο πέρασμα του χρόνου, ο στόλος τον λεωφορείων μεγάλωσε και λειτούργησαν κι άλλες γραμμές που εξυπηρετούσαν τους Αθηναίους. Τα οχήματα εκσυγχρονίστηκαν και άλλαξαν μορφή και τα παλιά οχήματα αποσύρθηκαν. Το 2012 παραλίγο δύο ιστορικά τρόλει να δημοπρατηθούν για ανακύκλωση.
Ευτυχώς, με την παρέμβαση του Συλλόγου Μελέτης Ιστορίας των Συγκοινωνιών της Ελλάδας και των συγγραφέων του βιβλίου “Από τα Παμφορεία του μετρό” διασώθηκαν και σήμερα αποτελούν μέρος της μακράς ιστορίας των συγκοινωνιών που ξεκινά από τα τέλη του 19ου αιώνα.
Δείτε φωτογραφίες:
Δείτε εικόνες και διαβάστε περισσότερα άρθρα για την Παλιά Αθήνα
Ροή Ειδήσεων

21/03/2025 | 18:30
ΔΥΠΑ: Έως 28 Μαρτίου οι αιτήσεις για το πρόγραμμα απασχόλησης μακροχρόνια ανέργων άνω των 45 ετών
21/03/2025 | 18:20
Ουκρανία: Ο πυρηνικός σταθμός της Ζαπορίζια στο επίκεντρο των συνομιλιών με τις ΗΠΑ – Ο ρόλος της Ρωσίας
21/03/2025 | 18:00
Το 25ο Φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη- Το πρόγραμμα των προβολών
21/03/2025 | 17:55
Μ. Καρυστιανού: Παραπλανητικά τα δημοσιεύματα για δημιουργία κόμματος από τους συγγενείς θυμάτων των Τεμπών
21/03/2025 | 17:40
Ετεοκλής Παύλου: «Από τη μέρα που μπήκα στην τηλεόραση, έχω πιο μεγάλα αυτιά παρά στόμα»
21/03/2025 | 17:39
Ναμίμπια: H Νετούμπο Νάντι-Νταϊτβάχ πρώτη γυναίκα πρόεδρος στην ιστορία της χώρας

21/03/2025 | 17:39
Βόρεια Μακεδονία: Σε εξέλιξη οι έρευνες για το τραγικό συμβάν στην πόλη Κότσανι με 59 θύματα
21/03/2025 | 17:39
Ο Ερντογάν προειδοποιεί τους διαδηλωτές: «Δεν θα υποκύψουμε στην τρομοκρατία του δρόμου, δεν θα επιτρέψουμε διατάραξη της δημόσιας τάξης»

21/03/2025 | 17:38
Κυβερνητικές πηγές για Α. Τσίπρα: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί»

20/03/2025 | 11:00
Βασίλης Λαζαρίδης: «Θα σας μιλήσω για πρώτη φορά ανοιχτά για τη δολοφονία του πατέρα μου, Μπάμπη Λαζαρίδη»
20/03/2025 | 16:01
Σοκ στον Πειραιά: «Η 65χρονη που παρασύρθηκε και σκοτώθηκε από ΙΧ είχε χτυπηθεί από άλλο αυτοκίνητο λίγο πριν – Ο οδηγός την είχε παρατήσει πεσμένη στο δρόμο»
20/03/2025 | 21:28
Pulse: 13,5 μονάδες μπροστά η ΝΔ, ισοπαλία ΠΑΣΟΚ με Πλεύση Ελευθερίας στη 2η θέση

20/03/2025 | 18:09
Απόστολος Λύτρας – Χαμός στη δίκη με την Πολυζωγοπούλου: «Πας με την βλαχάρα; Ο Σοφός είναι χαζός που την άφησε;»
20/03/2025 | 16:14
«Τους είχα στην πολυκατοικία για να τους φροντίζω αλλά δυστυχώς…» – Η ανθρώπινη τραγωδία πίσω από την αυτοκτονία του ζευγαριού στου Ζωγράφου
20/03/2025 | 17:15
Αντελίνα Βαρθακούρη για Σίσσυ Χρηστίδου: «Από κάτι τέτοια φαίνεται το «εγώ», πετάμε στον σκουπιδοτενεκέ την ομαδικότητα»

20/03/2025 | 09:20
Το «επεισόδιο» στην ΚΟ του ΠΑΣΟΚ και ο εκνευρισμός για τις δημοσκοπήσεις – Τι είπαν Ανδρουλάκης και Λιακούλη
20/03/2025 | 15:57
Η Φινλανδία για 8η χρονιά πανηγυρίζει ως η πιο ευτυχισμένη χώρα στον κόσμο – Η θέση της Ελλάδας στη λίστα
20/03/2025 | 15:32
Η Προανακριτική θα εξετάσει τον Τριαντόπουλο πριν την παραπομπή του στο Δικαστικό Συμβούλιο – Αποχώρησαν ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, Νέα Αριστερά από την ψηφοφορία
20/03/2025 | 08:00