Αθήνα

 

3 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

Η τραγωδία της Θύρας 7: Η στιγμή που πάγωσε ο χρόνος – Οι 21 νεκροί της πιο μαύρης μέρας του ποδοσφαίρου
euzoia kali ygeia 0801

ΥΓΕΙΑ

9+1 συνήθειες για καλή υγεία

Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε την καλή μας υγεία και να προλάβουμε τη νόσο;

Οι Καθηγήτριες της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Σταυρούλα (Λίνα) Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας) και Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Επιδημιολογίας-Προληπτικής Ιατρικής) παραθέτουν 9+1  συνήθειες που μπορούν να μας εξασφαλίσουν μια καλή υγεία:

  1. Μην παραλείπετε το πρωινό. Είναι σημαντικό για πολλούς λόγους. Εκκινεί τον μεταβολισμό σας και σας εμποδίζει να τρώτε υπερβολικά αργότερα μέσα στην ημέρα. Επιπλέον, μελέτες δείχνουν ότι οι ενήλικες και τα παιδιά που καταναλώνουν πρωινό, έχουν καλύτερες επιδόσεις στην εργασία και στο σχολείο τους αντίστοιχα.
  2. Προγραμματίστε τα γεύματά σας. Σκεφτείτε τους στόχους και τις ανάγκες σας. Θέλετε να χάσετε βάρος; Περιορίστε τη ζάχαρη, τα λιπαρά ή τους υδατάνθρακες και προσθέστε πρωτεΐνες και βιταμίνες. Με την προετοιμασία και προγραμματισμό των γευμάτων σας ξέρετε τι τρώτε και πότε. Θα σας βοηθήσει μάλιστα να εξοικονομήσετε χρόνο και χρήματα μακροπρόθεσμα.
  3. Πίνετε άφθονο νερό. Η επαρκής ενυδάτωση σχετίζεται με καλή υγεία και μακροζωία. Εκτός από το νερό, η ενυδάτωση εξασφαλίζεται και από άλλα υγρά, όπως χυμούς ή λαχανικά και φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό. Οι γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 1,5 με 2,2 λίτρα υγρών καθημερινά και οι άντρες 2 με 3 λίτρα, κατά μέσο όρο.
  4. Καταναλώνετε συχνά λαχανικά και φρούτα. Τα λαχανικά και φρούτα μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή μιας σειράς καρκίνων, αλλά και να συμβάλουν στη διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους και καλής καρδιαγγειακής υγείας.
  5. Μην καπνίζετε. Η διακοπή του καπνίσματος είναι η πιο σημαντική κίνηση που μπορείτε να κάνετε για καλύτερη υγεία.
  6. Μειώστε το αλκοόλ. Η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του πεπτικού συστήματος, όπως στομάχου, ήπατος και παχέος εντέρου, καθώς και καρκίνου του μαστού. Επίσης, η οξεία κατανάλωση αλκολ μπορεί να οδηγήσει σε τροχαία ατυχήματα ή επιθετικές συμπεριφορές. Οι άνδρες δεν πρέπει να πίνουν περισσότερα από 2 ποτά την ημέρα και οι γυναίκες πρέπει να περιορίζονται σε 1.
  7. Κάντε ένα διάλειμμα για άσκηση. Μόλις 30 λεπτά περπάτημα 5 φορές την εβδομάδα μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε μια καλή σωματική και ψυχική υγεία.
  8. Αποσυνδεθείτε από το ίντερνετ. Όταν μειώνουμε τον χρόνο στις οθόνες, αυτό μας αφήνει ελεύθερους για άλλα πράγματα. Κάντε μια βόλτα, διαβάστε ένα βιβλίο ή βγείτε με τους φίλους σας.
  9. Μάθετε κάτι καινούργιο. Οι νέες δεξιότητες βοηθούν να διατηρήσετε τον εγκέφαλό σας υγιή. Εγγραφείτε σε μαθήματα χορού ή σε ένα εργαστήριο δημιουργικής γραφής. Ακόμη καλύτερα, ξεκινήστε την εκμάθηση μιας νέας ξένης γλώσσας. Θα επιβραδύνει τα σημάδια της γήρανσης και θα καθυστερήσει τις επιπτώσεις της νόσου Αλτσχάιμερ.
  10. Κοιμηθείτε καλά. Ο ποιοτικός ύπνος σας κρατά σε καλύτερη διάθεση, οξύνει τη μνήμη και την εστίαση και σας βοηθά να μάθετε νέα πράγματα. Μακροπρόθεσμα, μειώνει τον κίνδυνο μεταβολικών και καρδιαγγειακών προβλημάτων. Εξασφαλίστε ότι κοιμάστε  7 με 9 ώρες καθημερινά.

Ροή Ειδήσεων

08/02/2023 | 21:23

Πέτρος Φιλιππίδης: Ποινή κάθειρξης κατά συγχώνευση οκτώ ετών για τις δύο απόπειρες βιασμού

08/02/2023 | 21:16

Παρθένα Χοροζίδου: Η συγκίνησή της με όσα εξομολογήθηκε ο Αντώνης Λουδάρος

08/02/2023 | 21:02

Πέτρος Φιλιππίδης: Κάθειρξη έξι και πέντε ετών για τις απόπειρες βιασμού – Αναμένεται η απόφαση για τη συγχώνευση
nikos gkelia

08/02/2023 | 21:00

Νίκος Γκέλια: «Μιλάω ανοιχτά για τον ρατσισμό που έχω βιώσει»

08/02/2023 | 20:54

Τρομερός Μίλτος Τεντόγλου! Έκανε άλμα στα 8,40 μέτρα πετυχαίνοντας την καλύτερη φετινή επίδοση στον κόσμο

08/02/2023 | 20:44

Κακοκαιρία Μπάρμπαρα: Ηλικιωμένος από το Παρθένι Ευβοίας αγνοείται στα χιόνια
mpeos

08/02/2023 | 20:42

«Ρε θα με τρελάνεις…»: Εκτός εαυτού ο Αχιλλέας Μπέος με τα εκχιονιστικά μηχανήματα

08/02/2023 | 20:26

Γιώργος Σουξές: Η μεγαλύτερη απώλεια ήταν οι γονείς μου, ήμουν πολύ δεμένος μαζί τους και δεν το γνώριζα

08/02/2023 | 20:22

Δημόσιες υπηρεσίες: Έκτακτο ωράριο λειτουργίας για την Πέμπτη 9/2

08/02/2023 | 20:11

Μαρία Εκμεκτσίογλου: «Έχασα έναν φίλο μου στον φονικό σεισμό στην Τουρκία»

08/02/2023 | 20:07

Τσίπρας: Η κυβέρνηση Μητσοτάκη βάζει στο στόχαστρο τους ανθρώπους του Πολιτισμού γιατί τους φοβάται

08/02/2023 | 20:02

Δίκη Φιλιππίδη: Έξι χρόνια κάθειρξη για κάθε πράξη η πρόταση της εισαγγελέα
020

08/02/2023 | 19:47

Ο αστυνομικός Βαγγέλης Μπαταρλής έσωσε 3 κακοποιημένα παιδιά από τα χέρια του πατέρα τους

08/02/2023 | 19:46

Αναστασία Δημητρά: «Έπαιζα ποδόσφαιρο σε ανδρική ομάδα»

08/02/2023 | 19:40

My Style Rocks: Κουδουνάρης σε Χριστιάνα – «Αυτό είναι αποκριάτικο, δεν είναι νυφικό»
Πώς η υπερβολική χρήση των social media μπορεί να βλάψει σοβαρά το σεξ
Ο γάμος και η συμβίωση κρατούν χαμηλά το σάκχαρο
karkinos
Μαθαίνω για τον Καρκίνο- Δύσκολα ερωτήματα για τον καρκίνο αποκτούν απαντήσεις
Οι επιδράσεις του ψύχους στο καρδιαγγειακό – Τι να προσέξουν οι ευπαθείς ομάδες για να μην τους «προδώσει» η καρδιά τους εν μέσω χιονιά
screenshot 11
Γιώργος Βαρεμένος για Άννα Καραμανλή: Αιφνιδιάστηκα, ο ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε την ανακοίνωση που νόμιζε ότι έπρεπε να βγάλει
Αυξάνουν τον καρδιαγγειακό κίνδυνο οι επιπλοκές της εγκυμοσύνης