Αθήνα

27 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Γλυκά Νερά: Τελικά η «ψυχολόγος» της Κάρολαϊν βοήθησε στην εξιχνίαση – Τι είπε στην Αστυνομία

ΥΓΕΙΑ

Διαλειμματική νηστεία: Είναι τόσο «καλή» όσο νομίζουμε;

Η διαλειμματική νηστεία αποτελεί έναν ιδιαίτερα δημοφιλή τύπο δίαιτας τα τελευταία χρόνια, διότι μπορεί να προσαρμοστεί εύκολα στη σκληρή καθημερινότητα ενός σύγχρονου εργαζομένου ανθρώπου, ενώ παράλληλα προσφέρει την ελευθερία της κατανάλωσης αγαπημένων τροφών ακόμα και υψηλής θερμιδικής αξίας χωρίς να παρεμποδίζεται η επίτευξη της απώλειας βάρους.

Είναι όμως αυτή η συγκεκριμένη απώλεια τόσο υγιεινή όσο πιστεύεται ότι είναι; Στο παραπάνω ερώτημα απαντάει ο Κάρολος Παπαλαζάρου Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Συνεργάτης του Metropolitan Hospital, ο οποίος εξηγεί τους τύπους, τα πλεονεκτήματα αλλά και τους κινδύνους για την υγεία αυτής της δίαιτας-νηστείας.

Τι ονομάζουμε διαλειμματική νηστεία;
Ο όρος διαλειμματική νηστεία (Δ.Ν.) χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια σειρά διατροφικών προτύπων κατά τα οποία καταναλώνονται ελάχιστες ή μηδενικές θερμίδες για χρονικές περιόδους που κυμαίνονται από 12 ώρες έως αρκετές ημέρες, κατ’ επανάληψη.

Οι κυριότεροι τύποι διαλειμματικής νηστείας είναι:

  • Η δίαιτα 16:8, στην οποία η κατανάλωση τροφής γίνεται σε μία περίοδο οκτώ ωρών μέσα στην ημέρα.
  • Η δίαιτα 5:2, στην οποία καταναλώνονται τροφές για πέντε ημέρες διαδοχικά και τις επόμενες δύο ημέρες ακολουθείται νηστεία.
  • Η εναλλακτική ημερήσια νηστεία, κατά την οποία τα άτομα που την εφαρμόζουν έχουν συνήθως μια ολόκληρη ημέρα νηστείας που ακολουθείται από μία ημέρα κανονικής σίτισης.
  • Η δίαιτα 20:4, στην οποία τα γεύματα της ημέρας καταναλώνονται μέσα σε μια χρονική περίοδο μόλις 4 ωρών.

Πλεονεκτήματα
Τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα της διαλειμματικής νηστείας είναι:

  • Η απώλεια βάρους, καθώς ο περιορισμός της λήψης τροφής για μεγάλο χρονικό διάστημα ευνοεί την απώλεια περιττών κιλών.
  • Η μείωση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και κατ’ επέκταση η μείωση του κινδύνου εκδήλωσης σακχαρώδους διαβήτη τύπου 2.
  • Η καλύτερη εγκεφαλική λειτουργία, καθώς σύμφωνα με μελέτες σε πειραματόζωα, η διαλειμματική νηστεία οδηγεί στη δημιουργία νέων νευρικών κυττάρων.

Μειονεκτήματα της διαλειμματικής νηστείας
Παρά τα πλεονεκτήματά της, η διαλειμματική νηστεία κρύβει και αρκετούς κινδύνους για την υγεία, καθώς αποτελεί ένα επαναλαμβανόμενο σοκ για τον οργανισμό, γεγονός που μας αναγκάζει να είμαστε πιο σκεπτικοί απέναντι στην επιλογή της ως μοντέλο διατροφής.

Συγκεκριμένα, υπάρχει κίνδυνος εμφάνισης ναυτίας, εμετού, τριχόπτωσης, νευροπάθειας, διαταραχών ύπνου, ανωμαλιών στην έμμηνο ρύση, ανεπάρκειας βιταμινών και ιχνοστοιχείων και μείωσης της οστικής πυκνότητας.

Σε πρόσφατη μελέτη εξετάστηκαν δεδομένα από 1.339 συμμετέχοντες εκ των οποίων οι 687 ακολούθησαν διαλειμματική νηστεία και οι 652 ένα απλό ισορροπημένο πλάνο διατροφής με μείωση της ημερήσιας θερμιδικής πρόσληψης.

Παρόλο που στα άτομα που ακολούθησαν διαλειμματική νηστεία παρατηρήθηκε μείωση των επιπέδων της ολικής χοληστερόλης, της LDL χοληστερόλης και των τριγλυκερίδιων, η μείωση και των τριών αυτών παραμέτρων ήταν μεγαλύτερη στα άτομα που ακολούθησαν το πλάνο διατροφής με μειωμένη θερμιδική πρόσληψη.

Σε μια επίσης πολύ πρόσφατη μελέτη (2021) στο Σίδνεϊ, εξετάζοντας ποντίκια που ακολούθησαν διαλειμματική νηστεία παρατηρήθηκε ότι παρά την επίτευξη της απώλειας βάρους, το σπλαχνικό λίπος παρέμεινε σταθερό, οδηγώντας στο συμπέρασμα πως ένα ιστορικό επαναλαμβανόμενων περιόδων νηστείας είναι πιθανόν να πυροδοτεί μια διαδικασία διατήρησης του σπλαχνικού λίπους.

Αυτές οι δυο μελέτες καθώς και αρκετές παλαιότερες μας οδηγούν στο συμπέρασμα πως δεν υπάρχει κάποιος προφανής λόγος για να επιλέξει κανείς τη διαλειμματική νηστεία ως δίαιτα, καθώς υπάρχουν αρκετά πιο ασφαλείς τύποι δίαιτας που μπορούν να οδηγήσουν σε απώλεια βάρους και βελτίωση της υγείας και μάλιστα με πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Ροή Ειδήσεων

19/06/2021 | 09:37

Τί βλέπουν στον ΣΥΡΙΖΑ πίσω από τις αναφορές Μητσοτάκη σε Ανδρέα Παπανδρέου και Φώφη Γεννηματά

19/06/2021 | 09:27

Στη Δικαιοσύνη θα προσφύγει ο Μπαλάσκας εις βάρος του οποίου διατάχθηκε νέα ΕΔΕ

19/06/2021 | 09:18

ΕΟΔΥ: Σε ποια σημεία πραγματοποιούνται δωρεάν rapid test σήμερα Σάββατο (19/6)

19/06/2021 | 09:10

Φορολογικές δηλώσεις: Αποφυγή παγίδων για λιγότερους φόρους- Πότε πληρώνονται συντάξεις Ιουλίου, αναδρομικά και αυξήσεις

19/06/2021 | 08:57

Γλυκά Νερά: Είχε μπει τρίτο πρόσωπο ανάμεσα στο ζευγάρι; Τι είχε εκμυστηρευτεί η 20χρονη Καρολάιν

19/06/2021 | 08:47

Μπολέτης – Κάψια: «Για κάθε ασθενή που διαγιγνώσκεται με Fabry υπάρχουν 5 αδιάγνωστοι συγγενείς»

19/06/2021 | 08:38

Μέρκελ- Μακρόν: Προτεραιότητα η διασφάλιση συμφερόντων Ελλάδας και Κύπρου στην Ανατολική Μεσόγειο

19/06/2021 | 08:25

Εορτολόγιο: Ποια ονόματα γιορτάζουν σήμερα, Σάββατο 19 Ιουνίου

19/06/2021 | 08:09

Γλυκά Νερά: Υπάρχει εμπλοκή και τρίτου προσώπου στην δολοφονία της Καρολάιν; (BINTEO)

19/06/2021 | 08:04

Ζώδια: Ημερήσιες αστρολογικές προβλέψεις (Σάββατο 19 Ιουνίου 2021)

19/06/2021 | 07:57

Καιρός: Που θα εκδηλωθούν σήμερα βροχές και σποραδικές καταιγίδες

18/06/2021 | 23:59

Euro 2020 – Αγγλία-Σκωτία 0-0: Απογοήτευσαν οι Άγγλοι, «ζωντανοί» με το «Χ» οι «Χάιλαντερς» (vids)

18/06/2021 | 23:51

Γλυκά Νερά: Η αναπαράσταση του εγκλήματος έτσι όπως τήν περιέγραψε ο 32χρονος (vid)

18/06/2021 | 23:31

Ελλάδα – Μεξικό 101-98: Με… θέματα στην άμυνα η Εθνική και χωρίς Πρίντεζη στο Προολυμπιακό Τουρνουά (vid)

18/06/2021 | 23:08

Γλυκά Νερά: Σε πόσα χρόνια θα είναι εκτός φυλακής ο 32χρονος
«Βράζει» από τον κορονοϊό η Αφρική
Ο ΕΟΦ ανακαλεί γνωστό φάρμακο που απευθύνεται σε καπνιστές
Kορονοϊός: Η ανοσολογική απόκριση μετά τον εμβολιασμό, σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΠΑ
Τα ηλεκτρονικά απόβλητα απειλούν την υγεία
Εμβολιασμοί: Άνοιξε η πλατφόρμα των ραντεβού για την ηλικιακή ομάδα 18 – 24
Γονιμότητα: Τα 8 βήματα για να μείνετε έγκυος