Αθήνα

15 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Πάγωσε η Ηλιάκη όταν η Καραβάτου αγκάλιασε τον σύζυγό της στον «αέρα»: «Αφήστε τα μικρόφωνα» (vid)

ΥΓΕΙΑ

Γιατί αισθάνομαι διαρκώς κουρασμένη;

Αισθάνεστε διαρκώς κουρασμένος/η; O πρώτος παράγοντας που μπορεί να ευθύνεται για κάτι τέτοιο είναι η έλλειψη ύπνου, δεν είναι όμως ο μοναδικός.

Άλλωστε και η έλλειψη ύπνου δεν είναι απότοκο μόνο της αυπνίας, αλλά και άλλων αιτίων.

Διαβάστε τις γραμμές που ακολουθούν και ανακαλύψτε τι είναι αυτό που σας «κλέβει» την ενέργεια!

Πολλές φορές αισθανόμαστε κουρασμένοι, αλλά δεν δίνουμε σημασία. Το αποδίδουμε στους εντατικούς ρυθμούς της δουλειάς, θεωρώντας ότι, μόλις πάρουμε λίγες μέρες άδεια, ή κοιμηθούμε λίγο παραπάνω, θα ανακτήσουμε τη χαμένη μας ενέργεια. Ωστόσο, τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι. Τι φταίει;

Η έλλειψη ύπνου. Όταν το μυαλό σας είναι υπερ-απασχολημένο και σε μόνιμη υπερένταση, ο ύπνος σας είναι απλά μία μηχανική κίνηση, χωρίς να έχει την ποιότητα (πολλές φορές και την ποσότητα) που χρειάζεται, για να μπορέσει το σώμα σας να ανασυντάξει τις δυνάμεις του. Απομακρυνθείτε για λίγο από τα «πρέπει» της καθημερινότητας, πάρτε μία ανάσα, λίγες μέρες άδεια και έναν καλό ύπνο, ώστε να επιστρέψετε δριμύτεροι.

Aν πάλι, υποφέρετε από αυπνίες, περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ και καφεϊνούχων ποτών λίγες ώρες πριν την κατάκλιση, κλείστε την τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο και ακολουθήστε τους βασικούς κανόνες υγιεινής του ύπνου: πηγαίνετε στο κρεβάτι 2-3 ώρες µετά το βραδινό φαγητό, φροντίστε να έχετε στο υπνοδωµάτιό σας την κατάλληλη θερµοκρασία (ούτε ζέστη, ούτε κρύο) και το κρεβάτι σας να µην είναι χώρος δουλειάς (κρατήστε το λάπτοπ µακριά). Προσπαθήστε επίσης να κοιµάστε περίπου την ίδια ώρα κάθε µέρα.

Η υπνική άπνοια. Αν κοιμάστε ικανοποιητικές ώρες, αλλά παρ’ όλα αυτά ξυπνάτε κουρασµένος, έχοντας πονοκεφάλους και ζαλάδα ή ο/η σύντροφός σας περιγράφει περιστατικά απνοιών, πρέπει άµεσα να επισκεφθείτε γιατρό και να υποβληθείτε σε µελέτη ύπνου. Οι άπνοιες προκαλούν κακή οξυγόνωση και κακή λειτουργία του εγκεφάλου (γι’ αυτό και επηρεάζουν τη λειτουργικότητα, τη µνήµη και την εγρήγορση του ατόµου την επόµενη µέρα), καθώς επίσης και φθορές στο καρδιαγγειακό σύστηµα.

Το κοινωνικό jet lag. Αν κάθε Δευτέρα σας «πλακώνει το πάπλωμα» και δυσκολεύεστε –περισσότερο από κάθε άλλη μέρα- να σηκωθείτε από το κρεβάτι, ίσως πάσχετε από κοινωνικό jet lag! Όσοι κουράζονται τις καθημερινές, συσσωρεύουν χρέος ύπνου, που τα στοιχεία δείχνουν ότι συχνά προσπαθούν να αναπληρώσουν με το να κοιμούνται περισσότερο τις ημέρες που δεν δουλεύουν. Σύμφωνα με τους επιστήμονες όμως, ο παραπάνω ύπνος το σαββατοκύριακο μπορεί να μας …αποσυντονίσει με αποτέλεσμα το ξεκίνημα της εβδομάδας να μας βρει πολύ πιο κουρασμένους από ό,τι ήμασταν την Παρασκευή.

Το σύνδρομο ανήσυχων ποδιών. Mια αδιόρατη ενόχληση, ένα βάρος ή μια φαγούρα στα πόδια, μαζί με την ισχυρή παρόρμηση να τα μετακινήσετε είναι τα βασικά συμπτώματα του συνδρόμου, που μπορεί να υπονομεύσει τον ύπνο σας.

Ο γιατρός σας μπορεί να συνταγογραφήσει φάρμακα όπως αγωνιστές ντοπαμίνης ή μυοχαλαρωτικά για τη θεραπεία του συνδρόμου. Η αποφυγή διεγερτικών πριν από τον ύπνο και η διαχείρισης του στρες μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σας.

Άλλοι παράγοντες

Η διατροφή. Η καφεΐνη και η ζάχαρη μπορεί –προσωρινά τουλάχιστον- να σας δίνουν την αίσθηση ότι μπορείτε να ανταπεξέλθετε, όταν όμως η επίδρασή τους περάσει, καταλήγετε να αισθάνεστε πιο κουρασμένος από πριν. Ο λόγος είναι η ταχεία αυξομείωση στις τιμές του σακχάρου σας. Δοκιμάστε να ακολουθήσετε μια πιο ισορροπημένη διατροφή με περισσότερα φρούτα και λαχανικά και άπαχη πρωτεΐνη

Η αναιμία. Η αναιμία είναι μια πολύ συνηθισμένη κατάσταση και αφορά πιο συχνά τις γυναίκες. Tο κύριο σύμπτωμά της είναι η καταβολή δυνάμεων, η έλλειψη ενέργειας, η εύκολη κόπωση και η εξάντληση.

Μια αναιμία που δίνει συμπτώματα, συνήθως χρειάζεται συμπληρώματα διατροφής για να αντιμετωπιστεί (σίδηρο, φυλλικό οξύ, βιταμίνη Β12). Φροντίστε να βάλετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως συκώτι, μοσχαρίσιο κρέας, δημητριακά, αυγά, ξηρούς καρπούς και φρούτα και να τρώτε ωμά λαχανικά και εσπεριδοειδή που περιέχουν βιταμίνη C -βοηθά στην απορρόφηση του σιδήρου.

Η καθιστική ζωή; Αν νομίζετε ότι δεν έχετε αρκετή ενέργεια για να πάτε στο γυμναστήριο, θα πρέπει να ξέρετε ότι η γυμναστική όχι μόνο δεν θα σας κουράσει περισσότερο, αλλά θα σας γεμίσει με ενέργεια.

Κάποιο πρόβλημα στον θυρεοειδή. H κόπωση είναι συχνά το σύμπτωμα- κλειδί του υποθυρεοειδισμού. Ο υποθυρεοειδισμός προκαλεί κούραση, αδυναμία συγκέντρωσης και πόνο των μυών, ακόμη και με μικρή δραστηριότητα. Άλλα συνήθη συμπτώματά του είναι η αύξηση του βάρους, το αίσθημα κρύου και η δυσκοιλιότητα.

Ο διαβήτης. Ένας αρρύθμιστος ή αδιάγνωστος διαβήτης μπορεί να εκδηλώνεται με έντονη κόπωση. Εκτός από την εξάντληση, άλλα κοινά συμπτώματα του διαβήτη είναι η υπερβολική δίψα, η συχνή ούρηση, η πείνα, η απώλεια βάρους, η ευερεθιστότητα, οι κολπικές μολύνσεις και η θολή όραση.

Η αφυδάτωση. Η ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους, κούραση, και κακή συγκέντρωση. Οι γυναίκες μάλιστα, φαίνεται να είναι πιο ευαίσθητες στις αρνητικές επιπτώσεις της ανεπαρκούς ενυδάτωσης. Την επόμενη φορά που θα αισθανθείτε μη παραγωγικοί στο γραφείο, πιείτε ένα ψηλό ποτήρι νερό, αντί για καφέ. Η αφυδάτωση μπορεί να είναι η αιτία.

Κάποιο πρόβλημα με την καρδιά. Aν αισθάνεστε κόπωση και δεν μπορείτε να εκτελέσετε εργασίες που άλλοτε κάνατε χωρίς πρόβλημα, καλό θα είναι να επισκεφθείτε έναν καρδιολόγο.

Η ψυχολογική κόπωση. Αν έχετε την αίσθηση ότι πλέον, έχετε «στραγγίσει» από ιδέες και διάθεση, αν δεν αισθάνεστε εξίσου ενθουσιώδεις ή δημιουργικοί σε σχέση με το παρελθόν, δείτε τι έχει αλλάξει στο εργασιακό σας περιβάλλον, για να εντοπίσετε τι είναι αυτό που σας «ενοχλεί». Ίσως είναι καιρός να αποστασιοποιηθείτε λίγο, παίρνοντας π.χ. μια άδεια.

Η κατάθλιψη. Αν το αίσθημα της κόπωσης συνοδεύεται και από ένα συναίσθημα θλίψης και απώλεια όρεξης, τόσο για το φαγητό, όσο και για πράγματα που άλλοτε σας ευχαριστούσαν, ίσως πάσχετε από κατάθλιψη.

Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης. Οι πάσχοντες από σύνδρομο χρόνιας κόπωσης (ΣΧΚ) υποφέρουν από σοβαρή κόπωση για διάστημα περισσότερο από 6 μήνες, η οποία δεν υποχωρεί ούτε με την ξεκούραση. Πρόκειται για μια περίπλοκη διαταραχή, με τα εξής βασικά συμπτώματα: έντονη σωματική εξάντληση με τρεμούλες, μυαλγίες, πονοκεφάλους και διαταραχές ύπνου, διαταραχές της μνήμης ή της ικανότητας συγκέντρωσης, μειωμένη λειτουργικότητα και χαμηλά επίπεδα ενεργητικότητας.

Ροή Ειδήσεων

29/11/2021 | 19:24

Pfizer – Άλμπερτ Μπουρλά: Το φάρμακο Paxlovid δεν θα επηρεαστεί από την παραλλαγή ‘Ομικρον

29/11/2021 | 19:04

Νέα Δημοκρατία: «Ο Πολάκης συνεχίζει την αντιεμβολιαστική του καμπάνια»

29/11/2021 | 18:51

Δάντης: Με είχαν χαρακτηρίσει ομοφυλόφιλο, αλλά στα ……. μου- Είμαι υπέρ οποιουδήποτε αιτήματος της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας

29/11/2021 | 18:32

Δεν είχαν έγγραφα για τον κορονοϊό οι συλληφθέντες οπαδοί του ΠΑΟΚ- Προανήγγειλε κυρώσεις ο Πλεύρης

29/11/2021 | 18:12

Ντόρα Μπακογιάννη για τη Μαρίκα Μητσοτάκη: Της έλεγαν μην φοράει εξώπλατα…κι εκείνη φορούσε μόνο εξώπλατα

29/11/2021 | 17:53

Προβλήματα στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια λόγω των ισχυρών νότιων ανέμων

29/11/2021 | 17:48

Με υγειονομικούς ξεκινά ο κύκλος επαφών του Αλέξη Τσίπρα για την πανδημία

29/11/2021 | 17:40

Κορονοϊός – Μόσιαλος για παραλλαγή Όμικρον: Τι ξέρουμε τώρα- Τα 4 πιθανά σενάρια

29/11/2021 | 17:34

Κορονοϊός: 6.677 νέα κρούσματα σήμερα- 104 νεκροί και 657 διασωληνωμένοι

29/11/2021 | 17:22

Υπόθεση Καραϊβάζ: Εξώδικο στην Κουτσελίνη έστειλαν η μητέρα και η αδελφή του δημοσιογράφου

29/11/2021 | 17:15

Πρωτοβουλία για την Κλιματική Αλλαγή από τον Γ. Κρικρή

29/11/2021 | 17:10

Μ. Όθωνας στο TheCaller: Να έρθουν να ψηφίσουν όλοι όσοι δεν θα ντρέπονται γι΄ αυτό

29/11/2021 | 17:08

Σοκ: Η 34χρονη που κακοποίησε την 10χρονη Μαρκέλλα είχε βιάσει και την ίδια της τη μητέρα!

29/11/2021 | 16:58

Κορoνοϊός – Παρθένα Κουτμερίδου: Σε κρίσιμη κατάσταση η 38χρονη κόρη πρώην βουλευτή του ΠΑΣΟΚ

29/11/2021 | 16:49

Πρωτοφανές σκηνικό: Η Νικολέττα Ράλλη ήταν για 2 λεπτά στον αέρα χωρίς να το ξέρει (ΒΙΝΤΕΟ)
Κορονοϊός – Μόσιαλος για παραλλαγή Όμικρον: Τι ξέρουμε τώρα- Τα 4 πιθανά σενάρια
ΠΟΥ: Όλα τα τελευταία νέα για τη μετάλλαξη Όμικρον – Τι ισχύει για μεταδοτικότητα και σοβαρότητα νόσησης
Όσα γνωρίζουμε σήμερα για την παραλλαγή «Όμικρον» – Πότε θα υπάρξουν σαφή δεδομένα
Ασπιρίνη: Συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, δείχνει για πρώτη φορά διεθνής έρευνα
Ηλίας Μόσιαλος: Υπάρχει ανησυχία διεθνώς για τη νέα παραλλαγή του κορονοϊού- Τι ξέρουμε μέχρι στιγμής
Γιατί πρέπει να εμβολιαστούν οι έγκυες;