Αθήνα

15 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Εύη Δρούτσα: Δεν «μάσησε λόγια» για Τριαντάφυλλο, Θεοδωρίδου, Γαρμπή, Θεοφάνους, Φουρέιρα, Πλούταρχο (ΒΙΝΤΕΟ)

ΥΓΕΙΑ

Γυμναστική με βάρη: Παρεξηγημένη αλλά πολύτιμη για τις γυναίκες

Η γυμναστική με βάρη αποφεύγετο για πολλά χρόνια από το γυναικείο πληθυσμό, καθώς μία σειρά από μύθους περιέβαλλε τη γυναικεία προπόνηση με βάρη.

Ο βασικότερος από αυτούς αφορούσε στο αισθητικό αποτέλεσμα του συγκεκριμένου είδους προπόνησης (μύθος ότι η προπόνηση με βάρη δημιουργεί όγκο), αλλά και κινδύνους για το γυναικείο σώμα.

«Η αύξηση του μυϊκού όγκου δεν δημιουργεί σε καμιά περίπτωση κακό αισθητικό αποτέλεσμα, αντίθετα οδηγεί στη μείωση των επιπέδων του λίπους και στην εικόνα του σφιχτού σώματος. Οι εικόνες με τους τεράστιους μύες στα περιοδικά είναι συνήθως αποτέλεσμα φαρμακοδιέγερσης», διευκρινίζει ο Μιχάλης Πανδής, Καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Gravity Gym και προσθέτει: «Στην πραγματικότητα, η συγκεκριμένη προπόνηση είναι το ίδιο χρήσιμη και για τα δυο φύλα, και μάλιστα έχει κάποια ιδιαίτερα οφέλη για τις γυναίκες», σημειώνει. Αν είστε γυναίκα, προσθέτει ο ειδικός, δεν χρειάζεται να μένετε μακριά από τα μηχανήματα δύναμης και τις μπάρες. Η προπόνηση με βάρη, όχι μόνο θα βελτιώσει τη φυσική σας κατάσταση, αλλά σας βοηθήσει να αποκτήσετε ένα λεπτό και μυώδες σώμα, με καλύτερη αναλογία στη σχέση λίπους-μυών και θα αυξήσει εντυπωσιακά τη δύναμή σας.

Φυσικό φάρμακο κατά της οστεοπόρωσης

Και τα οφέλη της προπόνησης με βάρη δεν σταματούν εκεί. Το συγκεκριμένο είδος προπόνησης θωρακίζει τις αρθρώσεις, συμβάλλει στην αύξηση της οστικής πυκνότητας και προστατεύει σημαντικά από την οστεοπόρωση, τόσο τους άνδρες όσο και τις γυναίκες.

Όπως εξηγεί ο κ. Πανδής, “η άσκηση με βάρη αποτελεί φυσικό φάρμακο κατά της οστεοπόρωσης, η οποία  προκαλείται από την πτώση των οιστρογόνων μετά την εμμηνόπαυση. Η προπόνηση με αντιστάσεις αυξάνει σημαντικά την οστική πυκνότητα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο προληπτικά, όσο και ως μέσο έλεγχου του προβλήματος”.

Η προπόνηση με βάρη, προσθέτει ο ειδικός, μπορεί να συμβάλει και στην αντιμετώπιση της οστεοαρθρίτιδας. Πρόκειται για μια πάθηση που χαρακτηρίζεται από φθορά της «φλάντζας», δηλ. του αρθρικού χόνδρου, που καλύπτει την επιφάνεια των οστών μέσα στην άρθρωση, αλλά και από οστική υπερπλασία στα όρια των αρθρικών επιφανειών των οστών μέσα στην άρθρωση. Η οστεοαρθρίτιδα «προτιμά» τις γυναίκες και αν και διαγιγνώσκεται σε μεγάλη ηλικία (30% των ατόμων άνω των 65 ετών εκδηλώνουν την πάθηση), οι αλλοιώσεις της ξεκινούν πολύ νωρίτερα, ήδη από την ηλικία των 40 ετών!

“Ο βασικός τρόπος προφύλαξης από την οστεοαρθρίτιδα,  είναι το ‘χτίσιμο’ δυνατών μυών που τη στηρίζουν. Η άσκηση με αντιστάσεις, πάντα υπό τη σωστή καθοδήγηση ενός προπονητή μπορούν να κάνουν θαύματα σε αυτό το κομμάτι”, εξηγεί ο κ. Πανδής.

Ψυχολογία

Η προπόνηση με βάρη, όπως και κάθε άλλο είδος άσκησης, έχει σημαντικές επιπτώσεις και στην ψυχολογία. Ενισχύει την αυτοπεποίθηση της γυναίκας, τη βοηθά να καλλιεργήσει μια καλύτερη σχέση με το σώμα της και βελτιώνει την υγεία της και αποτελεί ένα σπουδαίο αντικαταθλιπτικό.

“Από τις πρώτες εβδομάδες της άσκησης, η ασκούμενη θα νιώσει τη μείωση του άγχους και τη βελτίωση της ψυχολογίας της, καθώς οδηγεί σε έκκριση σεροτονίνης, της λεγόμενης ορμόνης της ευτυχίας όπως έχει χαρακτηριστεί”, καταλήγει ο κ. Πανδής.

Self test: Οδηγίες για το πώς να το κάνετε – Αναλυτικά η διαδικασία (ΒΙΝΤΕΟ)
Κορονοϊός: Αυτές είναι οι βιταμίνες που μπορούν να μειώσουν σε έναν βαθμό τον κίνδυνο λοίμωξης
Κορονοϊός: Πόσο διαρκεί η προστασία από τα εμβόλια
Η ανοσία της αγέλης δεν αφορά μόνο τη Δύση
Ελληνική Ιατροδικαστική Εταιρία: Δυνατή η διενέργεια νεκροψίας- νεκροτομής σε κρούσματα κορονοϊού
Μaskne: Ολα όσα πρέπει να ξέρετε για την «ακμή της μάσκας»