Αθήνα

17 oC

αυξημένες νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Big Brother: «Τα πήρε» άσχημα με τον Μικρούτσικο η Νάταλι Κακκαβά στον «αέρα» (ΒΙΝΤΕΟ)

ΥΓΕΙΑ

Κορονoϊός – Καραντίνα: Τι πρέπει να τρώμε κατά τη διάρκεια του lockdown

Ο ΠΟΥ μας έχει πολλές συμβουλές σχετικά με την διατροφή που πρέπει να ακολουθήσουμε κατά την διάρκεια της καραντίνας.

Δείτε επίσης

Πώς να επικοινωνήσετε καλύτερα με τα παιδιά σας
Λ. Αθηνών – Σουνίου: Ξανά στην κυκλοφορία η σήραγγα στις Τρύπες του Καραμανλή

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι δεν υπάρχουν συγκεκριμένα τρόφιμα ή διατροφικά συμπληρώματα που να αποτρέπουν ή να θεραπεύουν τη λοίμωξη που προκαλεί ο νέος κορονοϊός. Όμως, η υγιεινή διατροφή μπορεί να υποστηρίξει το ανοσοποιητικό μας. Μειώνει επίσης τις πιθανότητες αναπτύξεως άλλων προβλημάτων υγείας, όπως η παχυσαρκία, η καρδιοπάθεια και ο διαβήτης. Τα νοσήματα αυτά σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο επιπλοκών, αν νοσήσει κάποιος από τον νέο ιό.

Γι’ αυτούς τους λόγους, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά να προσέχουμε πολύ τη διατροφή μας, ειδικά όταν μένουμε κυρίως σπίτι λόγω γενικής απαγόρευσης των μετακινήσεων.

Μαρία Ψωμά: Πώς να κόψετε «μαχαίρι» το τσιμπολόγημα

Οι οδηγίες του:

Να τρώτε ποικιλία τροφίμων, με φρούτα και λαχανικά
Να τρώτε καθημερινά ποικιλία φυτικής προελεύσεως τροφίμων. Χρειάζεστε μίγμα δημητριακών ολικής αλέσεως, όσπρια (π.χ. φακές, φασόλια) και οπωσδήποτε φρούτα και λαχανικά. Να τρώτε επίσης λίγα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα (κυρίως ψάρι, πουλερικά, γαλακτοκομικά, αυγά και λιγότερο κρέας).

Η διατροφή σας πρέπει απαραιτήτως να περιέχει κάθε μέρα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως το ανεπεξέργαστο σιτάρι, καλαμπόκι, η βρώμη, το καφέ ρύζι. Τα τρόφιμα αυτά είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και προκαλούν αίσθημα κορεσμού της πείνας, λέει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.

Για σνακ να προτιμάτε ωμά λαχανικά, φρέσκα φρούτα και ανάλατους ξηρούς καρπούς.

Περιορίστε το αλάτι
Μην υπερβαίνετε τα 5 γραμμάρια άλατος την ημέρα (αντιστοιχούν σε 1 κουταλάκι του γλυκού). Ωστόσο αλάτι περιέχουν τα περισσότερα τρόφιμα του εμπορίου. Γι’ αυτό τον λόγο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συνιστά:

Να μην προσθέτετε, ει δυνατόν, καθόλου αλάτι στο φαγητό σας. Αντικαταστήστε το με διάφορα μυρωδικά και μπαχαρικά.
Περιορίστε τις έτοιμες σάλτσες του εμπορίου με πολύ αλάτι (π.χ. σάλτσες σόγιας, ζωμοί, σάλτες ψαριών)
Αν χρησιμοποιείτε τρόφιμα σε κονσέρβα ή αποξηραμένα, προτιμήστε λαχανικά, ξηρούς καρπούς και φρούτα χωρίς προσθήκη άλατος και ζάχαρης.
Απομακρύνετε την αλατιέρα από το τραπέζι.
Μην παραλείπετε να διαβάζετε τις ετικέτες των τροφίμων, ώστε να διαλέγετε τρόφιμα με τη μικρότερη περιεκτικότητα σε νάτριο (αλάτι).
Μην τρώτε πολλά λίπη και λιπαρά
Ένας βασικός κανόνας για υγιεινή διατροφή είναι να προτιμάτε τα λίγων λιπαρών (π.χ. γαλακτοκομικά) και τα άπαχα ζωικής προελεύσεως τρόφιμα (κυρίως ψάρια και πουλερικά).

Αντικαταστήστε επίσης το βούτυρο αγελάδος και το λαρδί με υγιεινά λίπη. Καλές επιλογές είναι το ελαιόλαδο και καλής ποιότητας φυτικά λίπη (π.χ. ηλιέλαιο, καλαμποκέλαιο, σογιέλαιο).

Αντιθέτως, καλό είναι να μην περιέχει η ημερήσια διατροφή σας τηγανητά φαγητά. Ούτε επεξεργασμένα τρόφιμα του εμπορίου με τρανς λιπαρά (υδρογονωμένα και μερικώς υδρογονωμένα λιπαρά).

Τέλος, να προτιμάτε να τρώτε βραστά φαγητά, καθώς και φαγητά μαγειρεμένα στον ατμό.

Μειώστε τη ζάχαρη
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας τονίζει ότι τρόφιμα και ροφήματα με ζάχαρη αντενδείκνυνται εντελώς για τα παιδιά ηλικίας κάτω των 2 ετών. Επιπλέον, μετά από αυτή την ηλικία, η χρήση τους πρέπει να είναι περιορισμένη.

Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να περιορίσετε την κατανάλωση ροφημάτων με ζάχαρη όπως:

Αναψυκτικά
Φρουτοχυμοί και φρουτοποτά
Ροφήματα και σκόνες που αραιώνονται/διαλύονται με νερό
Νερό με γεύσεις
Αθλητικά και ισοτονικά ροφήματα
Έτοιμα τσάγια και καφές
Ροφήματα γάλακτος με γεύσεις
Για να ικανοποιείτε την ανάγκη σας για κάτι γλυκό, να επιλέγετε φρέσκα φρούτα και όχι μπισκότα, κέικ και τούρτες. Αν θέλετε οπωσδήποτε κάτι γλυκό, βεβαιωθείτε ότι έχει χαμηλή περιεκτικότητα ή καθόλου ζάχαρη. Και να τρώτε μικρή ποσότητα.

Να πίνετε άφθονο νερό και μη πίνετε αλκοόλ 
Η ημερήσια διατροφή σας πρέπει να περιέχει άφθονο νερό, για να διατηρείτε την υγεία σας. Η καλύτερη επιλογή είναι το νερό βρύσης, εφ’ όσον είναι καθαρό και ασφαλές για κατανάλωση. Να θυμάστε επίσης ότι το νερό είναι το μοναδικό ρόφημα χωρίς καθόλου θερμίδες.

Το αλκοόλ δεν αποτελεί τμήμα μιας υγιεινής διατροφής, υπογραμμίζει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας. Η κατανάλωσή του δεν προστατεύει από τη λοίμωξη που προκαλεί ο νέος κορονοϊός. Επιπλέον, αν είναι συχνή ή μεγάλη, μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη, αφού αυξάνει τον κίνδυνο τραυματισμού και ανάπτυξης χρονίων παθήσεων. Επιπλέον, δεν υπάρχει ασφαλές όριο στην κατανάλωση αλκοόλ, προσθέτει ο Οργανισμός.

Ακολουθήστε το TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

Στο πλευρό μας ο Σεμπάστιαν Κουρτς: Τάχθηκε υπέρ της επιβολής κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας

«Ο Χρόνης Εξαρχάκος ήταν πολύ αστείος, αυθόρμητος και ό,τι πιο τρυφερό έχω να θυμηθώ από εκείνη την εποχή»

Κορονοϊός – Εμβόλιο: Τι προβλέπουν οι συμφωνίες προαγοράς

Κορονοϊός: Μετά από 20 ημέρες βγήκε από την εντατική η 17χρονη! Το συγκλονιστικό μήνυμά της

Σταϊκούρας εφ’ όλης της ύλης στο The Caller: Δεν ωραιοποιώ τις καταστάσεις, οι ώρες είναι δύσκολες – Η χώρα θα είναι σε βαθιά ύφεση

Κι όμως τα Χριστούγεννα κάνουν καλό στην ψυχική υγεία!
Lockdown: Γιατί τρώμε περισσότερο όταν βαριόμαστε – Πώς αντιμετωπίζουμε το… τσιμπολόγημα
O Άλμπερτ Μπουρλά εξηγεί γιατί είναι ασφαλές το εμβόλιο της Pfizer
Κορονοϊός – Astrazeneca: Στον «αέρα» το εμβόλιο της Οξφόρδης;
ΕΕΜΑΑ: 32ο Πανελλήνιο Συνέδριο AIDS
Μόσιαλος: Προτείνει σε κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Ένωση πιστοποιητικά εμβολιασμού COVID-19