Αθήνα

24 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Έλενα Κρεμλίδου: Αποκαλυπτικό ατύχημα on air – «Τι έγινε παραβγήκε; Σήμερα κερνάω τον… κόσμο» (ΒΙΝΤΕΟ)

ΥΓΕΙΑ

Μήπως το σώμα σας γερνά πιο γρήγορα από όσο θα έπρεπε;

Ποια σημάδια προδίδουν ότι η διαδικασία της γήρανσης προχωρά πιο γρήγορα στο δικό σας σώμα;

1. Αργό περπάτημα. 
Aν το περπάτημά σας επιβραδύνεται στη δεκαετία των 40, ίσως πρόκειται για ένδειξη ότι γερνάτε πιο γρήγορα από το συνηθισμένο. Βάλτε το περπάτημα στη ζωή σας, κρατώντας έναν ρυθμό 100 βημάτων το λεπτό. Το περπάτημα είναι η πιο εύκολη και η καλύτερη άσκηση που μπορεί να κάνει κάποιος.

2. Κηλίδες από τον ήλιο.
Καφέ κηλίδες κάνουν την εμφάνισή τους στο πρόσωπο και στα χέρια. Για την πρόληψή τους, μην ξεχνάτε το αντηλιακό και φροντίστε να αποφεύγετε την έκθεση στον ήλιο από τις 10 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

3. Η μνήμη σας σάς εγκαταλείπει.
Οι διαταραχές μνήμης έρχονται με την ηλικία και μπορούν να ξεκινήσουν από την δεκαετία των 40. Ίσως χρειάζεστε περισσότερο χρόνο για να θυμηθείτε ονόματα, γεγονότα, ή για να θυμηθείτε τι πήγατε να κάνετε σε ένα άλλο δωμάτιο του σπιτιού.
Για να κρατήσετε το μυαλό σας σε φόρμα, φροντίστε να τρώτε υγιεινά, να ασκείστε και παραμείνετε κοινωνικοί.

4. Πόνος στις αρθρώσεις.
Οι πιθανότητες να εμφανίσει κάνεις οστεοαρθρίτιδα αυξάνουν με την ηλικία. Οι άνδρες συνήθως εμφανίζουν τα πρώτα συμπτώματα οστεοαρθρίτιδας στην ηλικία των 45, ενώ οι γυναίκες μετά τα 55. Με την κατάλληλη άσκηση, μπορείτε να καθυστερήσετε την εξέλιξή της.

5. Ξηρό δέρμα.
Με την πάροδο των ετών, το δέρμα γίνεται ξηρό και θαμπό.
Διατηρήστε το ενυδατωμένο, αποφεύγοντας το καυτό μπάνιο, καθαρίζοντάς το με ήπια καθαριστικά, ενυδατώνοντάς το καλά και πίνοντας πολύ νερό.

6. Συχνές μελανιές.
Είναι ένα σύμπτωμα που είναι πολύ συχνό μετά την ηλικία των 60 ετών, καθώς η επιδερμίδα γίνεται πιο λεπτή, χάνει το λίπος της, ενώ τα αιμοφόρα αγγεία γίνονται πιο εύθραυστα.

7. Δυσκολεύεστε να ανεβείτε σκάλες.
Αν όσο μεγαλώνετε, η δυσκολία αυτή γίνεται ολοένα και πιο συχνή, μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι δεν ασκείστε συστηματικά. Αν πονάτε ή αντιμετωπίζετε προβλήματα με την ισορροπία σας, επισκεφθείτε τον γιατρό σας.

8. Η περίμετρος της μέσης αυξάνει.
Όσο μεγαλώνουμε, η αποθήκευση του λίπους επικεντρώνεται στην περιοχή της κοιλιάς -ειδικά στις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση. Η τακτική άσκηση και η υγιεινή διατροφή είναι οι καλύτεροι τρόποι για να κρατήσετε υπό έλεγχο την περίμετρο της μέσης σας.

9. Τα χέρια σας δεν είναι πια τόσο δυνατά.
Δυσκολεύεστε να ανοίξετε ένα βάζο; Ξαφνικά το τιμόνι του αυτοκινήτου σας μοιάζει βαρύ;
Η δύναμη των χεριών μειώνεται συνήθως μετά τα 50. Ωστόσο, μπορείτε να τα διατηρήσετε δυνατά, χρησιμοποιώντας μπαλάκια αντι-στρες ή παίζοντας με πηλό.

10. Ώρα για γυαλιά;
Μετά τα 40 η πρεσβυωπία κάνει την εμφάνισή της, ωστόσο η πρόοδος των ετών μπορεί να φέρει και άλλα προβλήματα στα μάτια, όπως γλαύκωμα, καταρράκτη, εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.
Για να μειώσετε τον κίνδυνο να εμφανίσετε αυτές τις καταστάσεις, φροντίστε να φοράτε γυαλιά ηλίου που σας προστατεύουν από τη UVA και UVB ακτινοβολία, σταματήστε το κάπνισμα, φροντίστε να τρώτε υγιεινά, κάντε άσκηση και μην παραλείπετε την επίσκεψη στον οφθαλμίατρο.

11. Διαταραχές περιόδου.
Από την ηλικία των 40 ετών, το σώμα της γυναίκας παράγει λιγότερα οιστρογόνα και αρχίζει η λεγόμενη περιεμμηνόπαυση.
Η περίοδος αλλάζει σε διάρκεια, σε ένταση, ακόμα και σε συχνότητα. Αν παρατηρήσετε πολύ σημαντικές αλλαγές από τη δεκαετία των 30, επικοινωνήστε με τον γιατρό σας, καθώς μπορεί να πρόκειται για πρόωρη εμμηνόπαυση.

17 Ιουνίου: Παγκόσμια Ημέρα Καρκίνου του Νεφρού – «Πρέπει να μιλήσουμε για το πως αισθανόμαστε»
Κορονοϊός: Πόσο πιθανό είναι να διέφυγε από εργαστήριο; Τι γνωρίζουν και τι όχι οι επιστήμονες
Κορονοϊός: Τα σημεία που γίνονται δωρεάν τεστ
Κορονοϊός και εμβόλιο: Τι ισχύει για όσους έχουν κάνει μεταμόσχευση οργάνου
ΕΟΔΥ: Πού γίνονται σήμερα δωρεάν τεστ για τον κορονοϊό
ΠΟΥ: Θα αργήσουμε να εμβολιάσουμε τα παιδιά