Αθήνα

14 oC

ελαφρές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Άγριες Μέλισσες: Η εκδίκηση του Βόσκαρη μέσα από τη φυλακή – Καρφώνει τον Δούκα πώς σκότωσε τον Γιώργη Σταμίρη!

ΥΓΕΙΑ

Ολέθριες οι επιπτώσεις του κορονοϊού στην ψυχική υγεία – Οδηγός… επιβίωσης

Σημαντικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία, κυρίως των μαθητών, έχει η πολύμηνη αποχή από το σχολείο και ο εγκλεισμός, σημειώνει μιλώντας στο thecaller.gr o Κλινικός Ψυχολόγος, Δημήτριος Ι. Πετρούνιας. Ο Ψυχολόγος μας δίνει πολύτιμες συμβουλές ώστε να διαχειριστούμε αποτελεσματικά το στρες του εγκλεισμού και την ψυχική κόπωση που έχει επιφέρει.

Ποιες ηλικιακές ομάδες είναι εκείνες που έχουν πληγεί περισσότερο ψυχολογικά από την πανδημία και γιατί; 

Η απομάκρυνση των μαθητών από τις σχολικές μονάδες αποτέλεσε αναγκαίο μέτρο, ωστόσο το κλείσιμο του φυσικού σχολείου θα οδηγήσει σε έντονη απώλεια μάθησης. Τα κλειστά σχολεία θα επηρεάσουν και τη ψυχολογία των παιδιών βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, αφού εκτός από μήτρα μάθησης, το σχολείο αποτελεί κι  έναν χώρο κοινωνικοποίησης και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Με αυτά τα δεδομένα, υπάρχει έντονα η ανησυχία ότι η πολύμηνη αποχή από το σχολικό περιβάλλον θα συντελέσει σημαντικά στην αποκοινωνικοποίηση των μαθητών.

Εκτός αυτού, η αναστολή λειτουργίας των αθλητικών ακαδημιών, των ωδείων και των γυμναστηρίων εξυπηρετούν δυστυχώς την πολύμηνη συσωρευμένη ένταση των παιδιών, η οποία ενδέχεται να εκδηλωθεί με θυμό ή με ροπή προς τον εθισμό (π.χ. στο gaming).

Τι θα πρέπει να κάνει η οικογένεια για να βοηθήσει; 

Με τα σχολεία κλειστά, αρκετοί γονείς προσπαθούν να υποκαταστήσουν σε απόλυτο βαθμό το ρόλο του εκπαιδευτικού, με καταστροφικά αποτελέσματα για τη σχέση με τα παιδιά τους. Η επικοινωνία και η ενσυναίσθηση αποτελούν εφόδια τα οποία μπορούν να αποτρέψουν τις έντονες συγκρουσιακές καταστάσεις.

Το γεγονός ότι βιώνουμε πολύμηνο εγκλεισμό, δεν σημαίνει ότι χρειάζεται να είμαστε συνέχεια όλοι μαζί στον ίδιο χώρο. Ο καθένας στο σπίτι χρειάζεται προσωπικό χώρο και χρόνο ώστε να αποφορτίζεται η πίεση.

Τέλος, αυτή η περίοδος είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία οι γονείς να ενισχύσουν τους δεσμούς με τα παιδιά μας, μέσω κοινών δημιουργικών δραστηριοτήτων.

Πώς μπορούμε να διαχειριστούμε το στρες του εγκλεισμού και την ψυχική κόπωση που έχει επιφέρει;  

Α. Με πρόγραμμα στην καθημερινότητα 

Ο εγκλεισμός αποτελεί για όλους μας μια συνθήκη αλλαγής στην καθημερινότητά μας η οποία ευθύνεται για την απώλεια ελέγχου σε διάφορους τομείς της ζωής μας. Η δημιουργία μιας νέας ρουτίνας θα εξυπηρετήσει στην ανάκτηση του ελέγχου. Ο έλεγχος του προγράμματος είναι υψίστης σημασίας, γιατί μας δημιουργεί αυτοπεποίθηση και δεν μας αφήνει να τελματώσουμε.

Β. Επιλέγοντας με αυστηρό τρόπο τις πηγές πληροφόρησής μας.  

Όπως η τροφή που καταναλώνουμε πρέπει να είναι καλής ποιότητας ώστε να μην υποστούμε παρενέργειες, έτσι θα πρέπει να επιλέγουμε και την αντίστοιχη…τροφή για σκέψη!

Τα fake news δημιουργούν τοξικότητα και αποπροσανατολισμό, με άμεσο αποτέλεσμα την ψυχική κόπωση.

Γ. Κοινωνικοποίηση με κάθε τρόπο! 

Το «μαζί» είναι σημαντικό για την ψυχική μας υγεία. Το να κουβεντιάζουμε, να εκφραζόμαστε, να κάνουμε χιούμορ, αλλά και να έχουμε έντονες στιχομυθίες βοηθούν στην ισορροπία μας.

Από τη στιγμή που δεν έχουμε, στον βαθμό που είχαμε συνηθίσει, την εκ του σύνεγγυς επαφή, η χρήση των social media μέσω των βιντεοκλήσεων θα ενισχύσουν σημαντικά τη διάθεσή μας.

Δ. Διαβάζοντας ή…. δημιουργώντας! 

Το διάβασμα, π.χ. ενός μυθιστορήματος, το οποίο δημιουργεί πολλές νοερές εικόνες, μάς ταξιδεύει και μάς δίνει εξιτήριο από τον εγκλεισμό του σπιτιού. Επίσης, η ενίσχυση της δημιουργικότητάς μας, όπως π.χ. μια ανακαίνιση ή μια οργάνωση του κήπου θα μας δώσει ενέργεια κι ευεξία.

Ε. Φροντίζοντας τη διατροφή και τον ύπνο μας 

Η απώλεια σωματικής άσκησης έχει οδηγήσει τους περισσότερους σε πρόσληψη βάρους. Με σωστό προγραμματισμό κι υπομονή στοχοθετούμε την απώλεια των περιττών κιλών, πάντα με τη επίβλεψη κάποιου ειδικού.

Ο ύπνος αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη ψυχική ευεξία μας. Χρειαζόμαστε έναν ποιοτικό ύπνο, χωρίς διακοπές κι αναστάτωση. Μια καλή διατροφή, η αποχή από το αλκοόλ και το κάπνισμα και η καθημερινή γυμναστική συντελούν στο να ξεκουραζόμαστε σωστά.

Η. Προσέχοντας την εικόνα μας και κάνοντας έρωτα 

Δυστυχώς έχει παρατηρηθεί αρκετός κόσμος να έχει παραμελήσει την εικόνα του αυτή την περίοδο. Ξυπνήστε, ντυθείτε με κάτι άνετο αλλά κομψό και ξεκινήστε την τηλεργασία σας. Δεν έχει σημασία αν δεν σας βλέπει κανείς, το παν είναι να αρέσετε πρωτίστως σε εσάς. Κατά αυτό τον τρόπο θα έχετε και πιο ενισχυμένη ερωτική διάθεση, η οποία αποτελεί το καλύτερο αγχολυτικό.

Ισχύει ότι μια νέα πανδημία, ψυχικής υγείας, είναι πρό των πυλών; 

Το πρωτόγνωρο γεγονός του εγκλεισμού έχει διαφοροποιήσει σημαντικά τη ψυχική μας διάθεση και τα αποτελέσματά του πιστεύω πως θα τα δούμε σταδιακά στα επόμενα χρόνια. Η αποκοινωνικοποίηση, ο θυμός και η ανασφάλεια θα είναι τα στοιχεία τα οποία θα εμφανιστούν ενισχυμένα.

Η πολιτεία και οι συνεργαζόμενοι φορείς επιβάλεται να δράσουν άμεσα κι αποφασιστικά, ώστε να μην διαταραχθεί η συνοχή του κοινωνικού ιστού.

Eva Intima Biolact – Σημαντική βελτίωση των συμπτωμάτων αιδοιοκολπίτιδας χωρίς αντιμικροβιακή αγωγή
Εμβόλιο AstraZeneca: «Πράσινο» από την Εθνική Επιτροπή – Σύσταση για εμβολιασμό ατόμων ηλικίας άνω των 30
Κάθε πότε να ζυγιζόμαστε και ποια είναι η κατάλληλη ώρα
ΕΟΔΥ: Τα 135 σημεία για δωρεάν test κορονοϊού, σήμερα Παρασκευή
Εμβόλιο AstraZeneca: Σήμερα η απόφαση της Επιτροπής
Ολέθριες οι επιπτώσεις του κορονοϊού στην ψυχική υγεία – Οδηγός… επιβίωσης