Αθήνα

18 oC

ελαφρές νεφώσεις

Παρμεζάνα: Γιατί δεν πρέπει να την αγοράζετε ΠΟΤΕ τριμμένη

Σας αρέσει η παρμεζάνα; Βάζετε αυτό το είδος τυριού στα ζυμαρικά, στις σαλάτες και σε άλλες συνταγές; Καλά κάνετε, αλλά άλλον θα έπρεπε να σταματήσετε να αγοράζετε έτοιμη παρμεζάνα τριμμένη.

Σας αρέσει η παρμεζάνα; Βάζετε αυτό το είδος τυριού στα ζυμαρικά, στις σαλάτες και σε άλλες συνταγές; Καλά κάνετε, αλλά άλλον θα έπρεπε να σταματήσετε να αγοράζετε έτοιμη παρμεζάνα τριμμένη.

Σύμφωνα με έκθεση του Bloomberg από το 2016, ορισμένοι παραγωγοί τυριού προσθέτουν υπερβολικές ποσότητες άλλων ουσιών, ειδικά στα έτοιμα τριμμένα τυριά παρμεζάνα.

Το πιο συνηθισμένο υλικό πλήρωσης είναι η κυτταρίνη, μια σκόνη που παράγεται από μικροσκοπικά κομμάτια από πολτό ξύλου, ή άλλες φυτικές ίνες. Αυτή η ουσία χρησιμοποιείται ως επικάλυψη στο τριμμένο τυρί για να αποκλείσει την υγρασία και να το εμποδίσει από το να σχηματίσει σβόλους.

Η έκθεση του Bloomberg διαπίστωσε ότι μερικές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν πάρα πολύ μεγάλη ποσόστωση από αυτό το υλικό στις συσκευασίες με τριμμένο τυρί. Ένα αποδεκτό επίπεδο κυτταρίνης είναι 2-4% και πολλά εμπορικά σήματα βρέθηκαν να έχουν έως και 8,8%, δηλαδή 4 φορές περισσότερη ποσότητα.

Επιπλέον, ορισμένα από τα τυριά παρμεζάνας που δοκιμάστηκαν δεν ήταν καν παρμεζάνα! Ήταν ένα μείγμα ελβετικών τυριών, μοτσαρέλας, λευκού τσένταρ και κυτταρίνης.

Τι μπορείτε να κάνετε
Για να βεβαιωθείτε ότι το τυρί παρμεζάνα που αγοράζετε δεν έχει υπερβολικές ποσότητες κυτταρίνης, είναι προτιμότερο να το καλύτερο να αγοράζετε σε μεγάλα κομμάτια από «κεφάλι» παρμεζάνας και να το τρίβετε μόνοι σας. Το «κεφάλι» από τυρί παρμεζάνα πρέπει να έχει αποτυπωμένο επάνω του το λογότυπο “Parmigiano-Reggiano” (το οποίο εξασφαλίζει ότι εισάγεται από την Ιταλία).

Η επικεφαλής ερευνήτρια και συγγραφέας της έρευνας, Rachel Beller, ανέφερε: «Όλα τα τριμμένα τυριά έχουν κάποιου είδους υλικό πλήρωσης για να διατηρούνται φρέσκα, οπότε είναι καλύτερο να αγοράζετε τυρί στην φυσική του κατάσταση και να προσθέτετε μικρή ποσότητα στο πιάτο σας λίγο με το φαγητό».

Πηγή: iatropedia.gr

Send this to a friend