Αθήνα

26 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Άννα Φόνσου: Μου έχει τύχει να μην έχω δουλειά και να φυλάω γάτες – Είμαι 90 plus (vid)

ΥΓΕΙΑ

Πέντε συνήθειες που πρέπει να δανειστούμε από τις «Μπλε Ζώνες»

Πέντε κλειδιά για καλύτερη υγεία μας αποκαλύπτουν οι κάτοικοι των «Μπλε Ζωνών», δηλαδή των περιοχών του κόσμου με τους περισσότερους μακρόβιους, και συγκεκριμένα με τους περισσότερους υπεραιωνόβιους, ανθρώπους δηλαδή που έχουν περάσει τα 100 χρόνια ζωής.

Κοινά χαρακτηριστικά όλων των ζωνών, στις οποίες συγκαταλέγεται το νησί της Ικαρίας, η Σαρδηνία της Ιταλίας, η Οκινάουα στην Ιαπωνία, η Χερσόνησος Νίκολα στην Κόστα Ρίκα και η Λόμα Λίντα της Καλιφόρνια, είναι ότι οι κάτοικοί τους ζουν με λιγότερο στρες, λιγότερα καρδιαγγειακά νοσήματα, λιγότερα περιστατικά άνοιας, και καλύτερες κοινωνικές σχέσεις. Μετακινούνται με τα πόδια, άρα ασκούνται συστηματικά και καταναλώνουν φρούτα και λαχανικά εποχής.

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να δανειστούμε από τον τρόπο ζωής των υπεραιωνόβιων, σε μία περίοδο μάλιστα που μια πανδημία μας απειλεί.

Αναπτύξτε συνήθειες που προλαμβάνουν τη νόσο.

Τα χρόνια νοσήματα υπάρχουν σε πολύ μικρότερο βαθμό στις Μπλε Ζώνες και έχουν άμεση σχέση με τις διαιτητικές προτιμήσεις και τις συνήθειες άσκησης αυτών των ανθρώπων.

Στις Μπλε Ζώνες, το κρέας και τα γλυκά χρησιμοποιούνται μόνο σε ειδικές περιστάσεις, η πρωτεΐνη προέρχεται κυρίως από φυτικές πηγές και λόγω της αυξημένης κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών, η διατροφή τους είναι γεμάτη από συστατικά που καταπολεμούν τη νόσο, όπως βιταμίνες, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και φυτοχημικά συστατικά.

 

Φτιάξτε έναν κήπο.

Οι κάτοικοι των Μπλε Ζωνών καταναλώνουν συνήθως φρούτα και λαχανικά που έχουν καλλιεργήσει στον δικό τους κήπο. Αν κάνετε και εσείς το ίδιο, όχι μόνο θα γλιτώσετε χρήματα και θα μπορείτε να μοιράζεστε τα προϊόντα που καλλιεργήσατε με φίλους και συγγενείς, αλλά θα μπορείτε να απολαύσετε τη γεύση και τα οφέλη των φρέσκων φρούτων και λαχανικών. Οι έρευνες δείχνουν επίσης ότι η κηπουρική ενισχύει τη διάθεση και την ευζωία, ενώ αποτελεί και έναν καλό τρόπο σωματικής άσκησης.

Μείνετε προσκολλημένοι στην παράδοση.

Οι κάτοικοι των Μπλε Ζωνών ακολουθούν τις συνταγές των προγόνων τους- πιάτα βασισμένα σε συστατικά που είναι σχετικά φθηνά και προσβάσιμα και είναι εύκολα στην αποθήκευση και στην προετοιμασία τους.

Ενυδατωθείτε!

Τα ποτά που πρωταγωνιστούν στις Μπλε Ζώνες περιλαμβάνουν νερό, καφέ, τσάι και περιορισμένη κατανάλωση αναψυκτικών με ζάχαρη. Στις Μπλε Ζώνες υπάρχει και το αλκοόλ, αλλά μιλάμε για κόκκινο κρασί που καταναλώνεται με μέτρο και σε ειδικές περιστάσεις.

Κρατήστε ζωντανές τις κοινωνικές επαφές.

Η αλήθεια είναι πως στη διάρκεια του κορονοϊού η κοινωνικότητά μας επλήγη ανεπανόρθωτα από τα περιοριστικά μέτρα.

Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν πως δεν είναι μόνο η διατροφή που μπορεί να μας εξασφαλίσει μακροζωία, ούτε μόνο η άσκηση, αλλά ο κύκλος των επαφών μας.

Οι υπεραιωνόβιοι άνθρωποι περιβάλλονται από την οικογένεια και από φίλους σε όλη τους τη ζωή.

Έρευνα: Το ιικό φορτίο των παιδιών με Covid-19 είναι παρόμοιο με εκείνο των ενηλίκων
Εμβόλιο Astrazeneca: Ποιοι δεν πρέπει να το κάνουν – Η ανακοίνωση του ΕΜΑ
Κορονοϊός: Πού θα γίνουν δωρεάν rapid tests σήμερα
Ας κάνουμε την κρίση ευκαιρία
Εμβολιασμοί: Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για τις ηλικίες 25-29 με όλα τα διαθέσιμα εμβόλια
Πανδημία: Πολλαπλές οι επιπτώσεις στα παιδιά