Αθήνα

25 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Γεωργία Μπίκα: «Δεν έχω να χάσω κάτι άλλο, τα έχασα όλα» – Συγκλονίζει η ανάρτησή της

ΥΓΕΙΑ

Πώς τα αυξήσετε τη φερριτίνη στο αίμα- Αυτές είναι οι πλουσιότερες τροφές σε σίδηρο

Η φερριτίνη είναι μια πρωτεΐνη που βοηθά στην αποθήκευση σιδήρου στο σώμα. Μια ειδική εξέταση αίματος χρησιμοποιείται για να μετρήσει την ποσότητα της φερριτίνης στο σώμα, η οποία ελέγχει έμμεσα την ποσότητα του σιδήρου στο σώμα σας.

Η φερριτίνη είναι μια πρωτεΐνη που βοηθά στην αποθήκευση σιδήρου στο σώμα. Μια ειδική εξέταση αίματος χρησιμοποιείται για να μετρήσει την ποσότητα της φερριτίνης στο σώμα, η οποία ελέγχει έμμεσα την ποσότητα του σιδήρου στο σώμα σας.


Αν η φερριτίνη σας είναι χαμηλότερα από το φυσιολογικό μπορεί να σημαίνει ότι δεν έχετε αρκετά αποθέματα σιδήρου στον οργανισμό σας και άρα να κινδυνεύετε από αναιμία. Για να αυξήσετε το επίπεδο φερριτίνης στο σώμα σας, πρέπει να επιλέξετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο.

Τροφές πλούσιες σε σίδηρο

Τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) στις ΗΠΑ συνιστούν να τρώτε μια ποικιλία τροφών από όλες τις ομάδες τροφίμων για να αποφευχθεί η ανεπάρκεια σιδήρου ή η χαμηλή φερριτίνη στο σώμα. Τροφές με φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο είναι τα μύδια, τα στρείδια, η σόγια, οι φακές, το σπανάκι, το βόειο κρέας και τα όσπρια. Μπορείτε επίσης να βρείτε τροφές εμπλουτισμένες με σίδηρο, όπως τα δημητριακά για το πρωινό.

Ενισχυτές και αναστολείς σιδήρου

Ορισμένες βιταμίνες και φυτοχημικά που υπάρχουν φυσικά σε κάποιες τροφές μπορεί να ενισχύσουν ή να αναστέλλουν την απορρόφηση του σιδήρου από το σώμα σας. Η αμερικανική Ακαδημία Διατροφής και Διαιτολογίας, συνιστά να παίρνετε βιταμίνη C από τα φρούτα και τα λαχανικά για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου από τις άλλες τροφές που καταναλώνετε. Συνιστά επίσης να μην κάνετε υπερβολές με τροφές που περιέχουν ασβέστιο, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα καφέ, το τσάι και το κακάο, τα οποία μπορεί να αναστέλλουν την απορρόφηση του σιδήρου στον οργανισμό σας.

Τύποι σιδήρου

Επιλέγοντας το σωστό είδος σιδήρου από τις τροφές είναι σημαντικό, αν θέλετε να αυξήσετε τα επίπεδα της φερριτίνης στο αίμα σας. Ο αιμικός σίδηρος από κρέατα, όπως ψάρια, πουλερικά και βόειο κρέας, απορροφάται δύο ή τρεις φορές καλύτερα από το είδος του σιδήρου που βρίσκεται στα λαχανικά. Τα όσπρια, το σπανάκι και η σόγια περιέχουν αρκετό σίδηρο, αλλά αυτές οι φυτικές τροφές παρέχουν μη-αιμικό σίδηρο που απορροφάται λιγότερο αποτελεσματικά από τον οργανισμό.

Συμπληρώματα διατροφής

Εάν έχετε χαμηλή φερριτίνη και, συνεπώς, χαμηλότερα αποθέματα σιδήρου στον οργανισμό σας, ένα συμπλήρωμα διατροφής μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τα επίπεδα φερριτίνης στο αίμα σας. Ένα πολυβιταμινούχο σκεύασμα, ειδικά εκείνα που είναι σχεδιασμένα για τις γυναίκες, συχνά θα σας παρέχουν το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας ποσότητας σιδήρου που χρειάζεστε. Τα συμπληρώματα διατροφής για τους άνδρες ή τους ηλικιωμένους περιέχουν συχνά λιγότερο σίδηρο ή και καθόλου σίδηρο. Επιλέξτε ένα συμπλήρωμα που περιέχει δισθενή σίδηρο, που είναι ευκολότερο για το σώμα σας να τον απορροφήσει.

ΠΡΟΣΟΧΗ: Σε κάθε περίπτωση πρέπει πρωτίστως να μιλήσετε με το γιατρό σας προτού κάνετε οποιαδήποτε ραγδαία αλλαγή στο διαιτολόγιό σας και προτού πάρετε οποιοδήποτε συμπλήρωμα διατροφής.

Πηγή: iatropedia.gr

Ροή Ειδήσεων

18/05/2022 | 09:51

Κατερίνη-Συγκλονιστικό βίντεο: Αστυνομικός σώζει νεαρή που καταρρέει μέσα σε καφετέρια

18/05/2022 | 09:33

Άγριες Μέλισσες: Βάφει τα χέρια του με αίμα – Τι θα δούμε απόψε

18/05/2022 | 09:24

ΝΑΤΟ: Η Σουηδία και η Φινλανδία κατέθεσαν επισήμως αίτημα για την ένταξή τους

18/05/2022 | 09:09

Καμάλα Χάρις: Η ανάρτησή της για την ιστορική ομιλία Μητσοτάκη στο Κογκρέσο

18/05/2022 | 09:01

Αναστάσιος Ράμμος: Τα πρώτα μου χρήματα στη μουσική μου τα έδωσε ο Παύλος Φύσσας

18/05/2022 | 08:56

Θύμιος Μπουγάς: Έκκληση από την αδερφή του – «Βρείτε τον, να τιμωρηθούν όσοι έπαιξαν μαζί του»

18/05/2022 | 08:34

Survivor: Ένταση με τον πρώτο υποψήφιο προς αποχώρηση – «Όλοι ξέρουν τι γίνεται με τα πληρωμένα sms για να παραμείνει»

18/05/2022 | 08:19

Αυτοκτονία 14χρονου: Συγκλονίζει φίλος του – «Πριν τρεις μήνες μου είχε πει “αν αυτοκτονήσω τι θα κάνεις;”»

18/05/2022 | 08:09

Ιταλία: 34χρονη καθηγήτρια είχε δεσμό και έκανε παιδί με 14χρονο

18/05/2022 | 07:58

Oυκρανός υπουργός Άμυνας: Ο πόλεμος μπαίνει σε «παρατεταμένη φάση»

18/05/2022 | 07:46

Μάνος Δασκαλάκης: Έστειλε εξώδικο-απάντηση στην Ρούλα Πισπιρίγκου – Ο γκρι φάκελος που της ζητά

18/05/2022 | 07:33

Ελένη Τοπαλούδη: Σήμερα η απόφαση του Εφετείου για την δολοφονία και το βιασμό της

18/05/2022 | 07:25

ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ: Οι πρώτοι “30” της Κεντρικής Επιτροπής

18/05/2022 | 07:17

Χαμόγελα στο Μαξίμου για την επίσκεψη Μητσοτάκη στις ΗΠΑ – Όσα είπε στον Πούτιν για να τα ακούσει ο Ερντογάν 

18/05/2022 | 06:53

18η Μαΐου: Διεθνής Ημέρα Μουσείων
3,3 εκατομμύρια υπερτασικοί στη χώρα μας – 1 στους 3 παραμένει αδιάγνωστος
ΠΟΥ: Επιμένει η παχυσαρκία στην Ευρώπη
Σοβαρή γνωστική απώλεια μετά τη σοβαρή νόσηση από COVID-19
Κορονοϊός: Νέο τεστ στα ούρα για την ανίχνευση αντισωμάτων-Εγκυρότερα αποτελέσματα από την εξέταση αίματος
Οξεία ηπατίτιδα σε παιδιά-Ψαλτοπούλου: «Πιθανό να την προκαλεί ο αδενοϊός σε όσους έχουν νοσήσει από κορονοϊό»
Κορονοϊός- Ψαλτοπούλου: “Μεταβαίνουμε από τις δημόσιες συστάσεις στην ατομική ευθύνη”