Αθήνα

19 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Γιώργος Καραϊβάζ: Το συγκινητικό αντίο της εκπομπής του Γιώργου Παπαδάκη (vid)

ΥΓΕΙΑ

Πώς να επιλέξετε personal trainer

Αν διαβάζετε αυτό το άρθρο σημαίνει ότι πήρατε τη μεγάλη απόφαση να αρχίσετε να γυμνάζεστε.

Καθώς όμως οι περισσότεροι από εμάς  έχουμε ένα δύσκολο καθημερινό πρόγραμμα, η δυνατότητα επιλογής ενός προσωπικού γυμναστή κερδίζει ολοένα και  περισσότερο έδαφος.
Με έναν προσωπικό γυμναστή μπορεί κάποιος να εντάξει την άσκηση  στην καθημερινότητά του, ακόμη και στο πιο μικρό του κενό. Επίσης, ο προσωπικός γυμναστής είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να σας βοηθήσει να φτάσετε τους στόχους υγείας και ευεξίας σας, να προλάβετε τυχόν τραυματισμούς και να έχετε πιο καλά αποτελέσματα.
Ποια είναι όμως τα εφόδια που απαιτούνται για έναν τέτοιο επαγγελματία;

Όπως εξηγεί ο Καθηγητής Φυσικής Αγωγής (Gravity Gym), κ. Μιχάλης Πανδής, “ο ασκούμενος στη διάρκεια της προπόνησης μπορεί να δεχτεί υψηλή καταπόνηση, να ανεβάσει αρκετούς παλμούς και να χρειαστεί τεχνική καθοδήγηση σε πολύπλοκες κινητικά δραστηριότητες”.

“Ως εκ τούτου, ο άνθρωπος ο οποίος θα αναλάβει την προπόνηση  δεν είναι υπεύθυνος μόνο για την πρόοδο του ασκουμένου, αλλά και την ασφαλή ολοκλήρωση της κάθε δραστηριότητας”, συμπληρώνει.

Σύμφωνα με τον κ. Πανδή, ένας personal trainer θα πρέπει να διαθέτει:

α. Επιστημονική κατάρτιση

Ο personal trainer δεν μπορεί να είναι ένας εμπειρικός γυμναστής, ούτε ένας άνθρωπος που έχει παρακολουθήσει ένα σεμινάριο μερικών εβδομάδων, ούτε φυσικά ένας επιστήμονας άλλης ειδικότητας. Η βελτίωση της υγείας ενός ανθρώπου είναι πολύ σοβαρό έργο και προϋποθέτει πανεπιστημιακό τίτλο φυσικής αγωγής.

Η δουλειά ενός γυμναστή είναι εξαιρετικά δύσκολη, απαιτεί γνώσεις ανατομίας, φυσιολογίας, προπονητικής και πρώτων βοηθειών.

β. Εμπειρία

Ο προσωπικός γυμναστής θα πρέπει να έχει εργαστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα σε διάφορα προγράμματα ασκούμενων, προτού αναλάβει την προσωπική εκγύμναση. Ούτε η σοβαρότητα του αντικειμένου, ούτε ο κίνδυνος της αποτυχίας αλλά ούτε και το υψηλό οικονομικό κόστος που θα αναλάβει ο ασκούμενος, δεν συγχωρούν πειραματισμούς.

γ. Εξοπλισμός

Τα όργανα αποτελούν σημαντικό κομμάτι της δουλειάς του προσωπικό γυμναστή με δεδομένο ότι η τεχνολογία έχει κάνει θαύματα στο κομμάτι του fitness. Ο γυμναστής δεν χρειάζεται να κουβαλά μαζί του ένα ολόκληρο γυμναστήριο. Θα πρέπει όμως να διαθέτει και να ξέρει να χειρίζεται τον ιμάντα αιώρησης, τα λάστιχα, τις μπάλες γυμναστικής, κάποια βάρη ή άλλα είδη αντιστάσεων.

δ. Εξειδίκευση

Αν ο ασκούμενος επιλέξει την προπόνηση στο νερό, ο γυμναστής θα πρέπει να διαθέτει την ανάλογη εμπειρία.

Είναι επίσης σημαντικό να επιλέξετε τον γυμναστή ανάλογα με τους στόχους σας. Αν στόχος σας είναι να προπονηθείτε για Μαραθώνιο, θα πρέπει να δουλέψετε με κάποιον που έχει τις ικανότητες και την εμπειρία για να σας φτάσει σε αυτό το σημείο, όπως έναν πιστοποιημένο προπονητή τρεξίματος

ε. Συναισθηματική νοημοσύνη

Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής αξιοποιεί τις γνώσεις αθλητικής ψυχολογίας που διαθέτει, καθώς στόχος του δεν είναι μόνο η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, αλλά και η εκτόνωση, η βελτίωση της αυτοπεποίθησης, η αυτοεκτίμηση του ασκουμένου.

“Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και με αυτή τη λογική κάθε πρόγραμμα θα πρέπει να είναι εξατομικευμένο”, καταλήγει ο κ. Πανδής.

Η Novartis λαμβάνει από τον FDA τον χαρακτηρισμό της καινοτόμου θεραπείας για τον υπό έρευνα αναστολέα STAMP, asciminib (ABL001) στη χρόνια μυελογενή λευχαιμία
Πάρκινσον: Άλματα στη θεραπεία, πρόοδος στην ποιότητα ζωής
Johnson & Johnson: Από τις 19 Απριλίου ξεκινούν οι εμβολιασμοί – Για ποιες ομάδες και πότε ανοίγει η πλατφόρμα των ραντεβού
Χάπι κατά του κορονοϊού: Το ΕΚΠΑ για το σκεύασμα της Pfizer – Σε ποιους θα χορηγείται
Συρίγος: Δώσαμε προτεραιότητα στον κορονοϊό και ο καρκίνος «καλπάζει»
Self test: Έντεκα ερωτήσεις (και απαντήσεις) για τη χρήση τους και όχι μόνο