Συμβουλές διατροφικής… επιβίωσης στις γιορτές - TheCaller

Αθήνα

27 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

«Πήγε να βοηθήσει και μου τον έφεραν νεκρό» – Θρήνος στο τελευταίο «αντίο» στον 48χρονο Dj που πέθανε από ηλεκτροπληξία

ΥΓΕΙΑ

Συμβουλές διατροφικής… επιβίωσης στις γιορτές

Φέτος τα τραπέζια και οι συγκεντρώσεις θα είναι περιορισμένες, στην Ελλάδα όμως το φαγητό είναι αναπόσπαστο κομμάτι των γιορτινών ημερών, είναι ο τρόπος με τον οποίο εκφράζουμε την αγάπη μας και το νοιάξιμό μας για τους άλλους, ο τρόπος για να γιορτάσουμε, να κοινωνικοποιηθούμε, να χαρούμε, να πανηγυρίσουμε, να πενθήσουμε…

Δείτε επίσης

Lockdown: Ξεκίνησε η απαγόρευση κυκλοφορίας – Τα μέτρα που ισχύουν για τα Χριστούγεννα
Άλμπερτ Μπουρλά: «Ζήτημα χρόνου να φτάσουμε στο τέλος της περιπέτειας»

Τις φετινές γιορτές, λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών, θα αποφύγουμε τα αλεπάλληλα τραπέζια και τα ξενύχτια, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να προσέξουμε να μην το παρακάνουμε με τις γιορτινές λιχουδιές ή το αλκοόλ όσο μένουμε σπίτι. Μελέτες έχουν δείξει ότι  την περίοδο των γιορτών έχουμε την τάση να παίρνουμε κατά μέσο όρο ένα κιλό.

Μην ανησυχείτε όμως. Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να μην χάσετε το μέτρο!

1. Ξεκινήστε την ημέρα σας με ένα υγιεινό και ισοροπημένο προωινό. Όταν θα έλθει η ώρα του γεύματος, θα αποφύγετε τις υπερβολές.
2. Αποφύγετε τη λογική του «δεν τρώω όλη μέρα, γιατί να φάω πολύ το βράδυ». Τρώγοντας κάτι ελαφρύ, διατηρείτε το μεταβολισμό σας σε εγρήγορση.
3. Την ώρα του γεύματος/ δείπνου, γεμίστε το μισό σας πιάτο με σαλάτα. Καταναλώνοντας μία πλούσια μερίδα σαλάτας, θα φάτε μικρότερη ποσότητα από πιο παχυντικά φαγητά. Μία άλλη καλή ιδέα είναι να φάτε πρώτα τη σαλάτα και μετά τα υπόλοιπα φαγητά.
4. Τρώτε το φαγητό σας αργά. Από τη στιγμή που θα αρχίσετε να τρώτε, μέχρι τη στιγμή που θα μεταφερθεί το μήνυμα στον εγκέφαλό σας ότι έχετε χορτάσει περνούν τουλάχιστον 20 λεπτά. Φροντίστε λοιπόν να φάτε αργά,  δίνοντας χρόνο στο σώμα σας να συνειδητοποιήσει ότι χόρτασε.
5. Επιλέξτε άπαχα κομμάτια κρέατος και αφαιρέστε τυχόν ορατό λίπος. Περιορίσετε το κόκκινο και το επεξεργασμένο κρέας που θα βάλετε στο τραπέζι σας. Μείνετε στην παραδοσιακή γαλοπούλα και εμπλουτίστε το μενού με πολλά λαχανικά.
6. Την ώρα του γλυκού, προτιμήστε κάτι πιο ελαφρύ, όπως φρούτα.
7. Προσοχή στο αλκοόλ. Να θυμάστε ότι κάθε γραμμάριο αλκοόλ περιέχει 7 θερμίδες (ενώ οι υδατάνθρακες μόλις 4 θερμίδες ανά γραμμάριο!). Επιπλέον, μην ξεχνάτε ότι το αλκοόλ …ανοίγει την όρεξη!
8. Αν πεινάσετε μεταξύ των γευμάτων, προτιμήστε να φάτε ένα φρούτο ή κάποιο λαχανικό με λίγο τυρί ή λίγο γιαούρτι, ή λίγους ανάλατους ξηρούς καρπούς και όχι π.χ. μία δίπλα ή ένα μελομακάρονο.
9. Στο …αιώνιο δίλημμα “μελομακάρονο ή κουραμπιές”, προτιμήστε το πρώτο. Έχει 180 θερμίδες και 8,6γρ. λιπαρών ανά τεμάχιο, ενώ ο κουραμπιές 291 θερμίδες και 18,3 γρ λιπαρών ανά μερίδα.
10. Μετά το φαγητό, προτιμήστε να κάνετε έναν χειμερινό περίπατο με κάποιον φίλο/η, παρά να αράξετε στον καναπέ τσιμπολογώντας π.χ. ξηρούς καρπούς.

Ποιοι πρέπει να προσέξουν περισσότερο;
-τα άτομα με αυξημένα επίπεδα ουρικού οξέος: Θα πρέπει να προσέξουν την κατανάλωση κρέατος και αλκοόλ.
-τα άτομα με σακχαρώδη διαβήτη: Θα πρέπει να αποφύγουν τα μεγάλα γεύματα, την υπερκατανάλωση αλκοόλ και τροφίμων με απλά σάκχαρα, όπως το λευκό ψωμί και τα γλυκά.
-τα άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα: Θα πρέπει να αποφύγουν  την υπερκατανάλωση λιπαρών τροφών, τροφίμων με πολύ αλάτι και τα μεγάλα γεύματα.
-οι ηλικιωμένοι: Θα πρέπει να αποφύγουν την κατανάλωση μεγάλης ποσότητας φαγητού και αλκοόλ.

Ακολουθήστε το TheCaller στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις

Τα Χριστούγεννα στην εποχή του κορονοϊού: Οι εκκλήσεις για την τήρηση των μέτρων και το σχέδιο για τον εμβολιασμό που ξεκινά την Κυριακή

Κορονοϊός: Αυξάνονται ραγδαία κρούσματα και θάνατοι παγκοσμίως

Νίκος Σύψας: Ένα από τα πιθανά σενάρια είναι ο κορονοϊός να έρχεται ξανά κάθε χειμώνα!

Χριστούγεννα: Κατάθλιψη των γιορτών- Πιο επίκαιρη παρά ποτέ! Τι πρέπει να προσέχουμε αυτές τις μέρες 

Ροή Ειδήσεων

24/07/2021 | 21:02

Κορονοϊός: Πάνω από 3 εκατομμύρια οι ανεμβολίαστοι ενήλικες – «Μάχη» για να χτιστεί το «τείχος ανοσίας»

24/07/2021 | 20:53

Θήβα: «Ξεσκονίζουν» το παρελθόν του θύματος – Είχε απασχολήσει τις Αρχές για υπόθεση ναρκωτικών

24/07/2021 | 20:45

Σακελλαροπούλου για την 47η επέτειο της μεταπολίτευσης: Η συμπαράστασή μας στην Κύπρο είναι απόλυτη

24/07/2021 | 20:34

Τόλης Βοσκόπουλος: «Η οικογένεια επέλεξε να καλύψει η ίδια όλα τα έξοδα της κηδείας»

24/07/2021 | 20:15

«Σε περίπτωση που δεν το είδατε προκρίθηκα πρώτος» – Απίστευτο τρολάρισμα Πετρούνια

24/07/2021 | 20:06

Ανείπωτη τραγωδία στην Αυλίδα: Πνίγηκε κοριτσάκι 5 χρονών – Είχε πάει για μπάνιο με τους γονείς του

24/07/2021 | 19:59

Ερντογάν για Συνθήκη Λωζάνης: «Δεν θα υποκύψουμε σε απειλές και εκβιασμούς»

24/07/2021 | 19:46

Λυκουρόπουλος: «Μεταφέραμε στο Λευτέρη τη συγγνώμη – Δεν υπήρχε τέτοια πρόθεση»

24/07/2021 | 19:33

Έλλη Κοκκίνου: Γιόρτασε τα γενέθλιά της στην παραλιακή και έσβησε τα κεράκια με την ηλικία της (vid)

24/07/2021 | 19:22

Δημιουργείται Κέντρο Ικανοτήτων στο Πανεπιστήμιο Πατρών

24/07/2021 | 19:14

Οργή στην Ουγκάντα: Την ώρα που ο κορονοϊός «θερίζει» δίνονται 25 εκατ. ευρώ για αυτοκίνητα βουλευτών

24/07/2021 | 19:00

Συναγερμός στη Χαλκιδική: Κρούσματα κορονοϊού σε παιδιά σε κατασκήνωση

24/07/2021 | 18:46

«Κάποιος κόσμος νομίζει ότι εγώ κάνω ντόλτσε βίτα» – Η απάντηση του Αντώνη Ρέμου για τις «αναγκαστικές διακοπές»

24/07/2021 | 18:39

Θρίλερ στην Κρήτη: Ζευγάρι τουριστών αγνοείται στα ανοιχτά του Ηρακλείου

24/07/2021 | 18:27

Άγριες Μέλισσες: Έτοιμος… να εξοριστεί στη Λέρο ο Δημήτρης Γκοτσόπουλος (ΦΩΤΟ)
ΕΚΠΑ: Τα εμβόλια της COVID-19 δεν αλλάζουν τα γονίδιά μας και δεν μένουν στο σώμα μας για περισσότερο από μερικές ημέρες
Πνιγμοί, η “πληγή” καλοκαιριού
Κορονοϊός: Ενδοοικογενειακή μετάδοση από παιδιά και εφήβους μπορεί να οδηγήσει σε νοσηλείες ενηλίκων
“Εισιτήριο” (και) οικονομικής υγείας ο εμβολιασμός
Έρευνα: Δύο δόσεις των Pfizer και AstraZeneca είναι αποτελεσματικές κατά του παραλλαγμένου στελέχους Δέλτα
Μήπως δεν κοιμάστε καλά;