Αθήνα

23 oC

ελαφρές νεφώσεις

Τέλος τα αναψυκτικά στα σχολεία με υπογραφή... ΕΕ - Πότε θα αρχίσει να εφαρμόζεται η απόφαση

Νέα δεδομένα έρχονται για όλα τα δημοτικά σχολεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συγκεκριμένα, η πώληση αναψυκτικών θα σταματήσει από τα τέλη του 2018 καθώς επίσης οι διαφημίσεις που απευθύνονται σε ανήλικους κάτω των 12 ετών, όπως ανακοίνωσε η ευρωπαϊκή βιομηχανία αναψυκτικών UNESDA.

Η απόφαση αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής, η οποία περιλαμβάνει ως κεντρικό στόχο τη μείωση της ζάχαρης στα αναψυκτικά κατά 10% έως το 2020.

Ο πρόεδρος της UNESDA, Stanislas de Gramont, δήλωσε ότι η απόφαση «θα διασφαλίσει ότι η βιομηχανία μας δεν θα παρέχει αναψυκτικά με πρόσθετα σάκχαρα στους νέους στη διάρκεια της σχολικής ημέρας».

Από την πλευρά τους, οι οργανώσεις προστασίας καταναλωτών δήλωσαν ότι ενθαρρύνονται από τη συγκεκριμένη απόφαση.

«Τα αναψυκτικά δεν έχουν θέση σε ένα υγιές σχολικό περιβάλλον», τόνισε στη EURACTIV η εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής οργάνωσης καταναλωτών BEUC, Emma Calvert.

Μεταξύ 2000 και 2015 η UNESDA πέτυχε μείωση της περιεκτικότητας ζάχαρης στα προϊόντα κατά 12%. Μείωση ζάχαρης 10% από τα αναψυκτικά για την καταπολέμηση της παχυσαρκίας

Στη σταδιακή διαδικασία αφαίρεσης της προστιθέμενης ζάχαρης από τα αναψυκτικά και την εισαγωγή «αρνητικών θερμίδων» έχει επικεντρωθεί η ευρωπαϊκή βιομηχανία αναψυκτικών.

Οι παραγωγοί αναψυκτικών της ευρωπαϊκής οργάνωσης UNESDA, πέτυχαν κατά μέσο όρο μείωση των θερμίδων στα προϊόντα τους κατά 12% μεταξύ του 2000 και του 2015.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ), η παιδική παχυσαρκία αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα δημόσιας υγείας του αιώνα, αυξάνοντας τον κίνδυνο εκδήλωσης καρδιακών παθήσεων, του διαβήτη και διαφόρων μορφών καρκίνου.

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ενέργεια και η έλλειψη σωματικής άσκησης θεωρούνται γενεσιουργός αιτία της παχυσαρκίας στα παιδιά. Σε σχετική έκθεσή του για το 2017, ο ΠΟΥ ανέφερε ότι: «Η πρόσληψη σακχάρων προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία, όσον αφορά το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία».

Η UNESDA δήλωσε ότι η απόφασή της να σταματήσει η προβολή διαφημίσεων σε ανήλικους οδήγησε σε μείωση των πωλήσεων αναψυκτικών στα σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από 54% του συνόλου το 2006, σε 38% το 2015.

Ακόμη, όπως αναφέρει το ΑΠΕ ΜΠΕ, η BEUC απηύθυνε έκκληση προς τις κυβερνήσεις της ΕΕ να προχωρήσουν στην επιβολή δεσμευτικών κανόνων.

Send this to a friend