Αθήνα

5 oC

σποραδικές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε…fast-forward!

Φαίδων Γεωργίτσης: Όλοι έκαναν ερωτικές ταινίες, η Δανδουλάκη, ο Φυσσούν, ο Λουκούργος Καλλέργης (vid)

ΥΓΕΙΑ

Τι είναι η διαλειμματική νηστεία χάρη στην οποία ο Ηλίας Μαμαλάκης έχασε 12 κιλά σε ελάχιστο χρόνο

Ο Ηλίας Μαμαλάκης μίλησε για τη διαλειμματική νηστεία που ακολούθησε και κατάφερε να χάσει 12 κιλά. 

«Είχα μια μεγάλη επιτυχία τέλη Φεβρουαρίου – Μαρτίου, έχασα 12 κιλά. Εφάρμοσα μία δίαιτα η οποία είναι λίγο μόδα αυτή τη στιγμή που λέγεται διαλειμματική νηστεία. Το έκανα συμπτωματικά, διότι με κάλεσαν στη Γερμανία να κάνω μια σειρά από σεμινάρια μαγειρικής και ήταν μία κλινική ευεξίας.»! Και τόνισε: «Οπότε μια και μπήκαμε μέσα στην κλινική, εφαρμόσαμε και το πρόγραμμά της. Έκανα ένα χειρουργείο το 2007, ήμουν 132 κιλά και έφτασα τα 78 μέσα σε 18 μήνες. Νομίζω ότι για έναν πραγματικά υπέρβαρο όπως ήμουν εγώ, είναι η μόνη λύση», ανέφερε ο γνωστός σεφ στο Πρωινό.

Τι είναι η διαλειμματική νηστεία;

Είναι η αποχή ή περιορισμένη κατανάλωση τροφής και ποτών για ορισμένες ώρες, έως και ημέρες.

Αποτελεί ουσιαστικά ένα διατροφικό μοτίβο το οποίο εναλλάσσει περιόδους σίτισης, χωρίς κάποιο θερμιδικό περιορισμό, με περιόδους νηστείας όπου, είτε δεν καταναλώνεται τίποτα ή καταναλώνονται πολύ λίγες θερμίδες μέσα στην ημέρα.

Χρησιμοποιείται για την απώλεια βάρους και την αλλαγή της σύνθεσης του σώματος, καθώς και για την ευρύτερη βελτίωση της υγείας μέσω ορισμένων δεικτών και βιοχημικών παραμέτρων.

Τι τύποι διαλειμματικής νηστείας υπάρχουν;

Υπάρχουν διάφορα πρωτόκολλα διαλειμματικής νηστείας, όπως νηστεία σε εναλλασσόμενες ημέρες, νηστεία ολόκληρη την ημέρα ή χρονικά περιορισμένη σίτιση.

Οι πιο δημοφιλείς μέθοδοι είναι οι εξής:

• Μέθοδος 16:8 ή μέθοδος περιορισμένης χρονικά σίτισης
Περιορισμός των περιόδων διατροφής σε προκαθορισμένο διάστημα 8 ώρων μέσα στην ημέρα, για παράδειγμα από τις 13:00 έως τις 21:00. Τις υπόλοιπες 16 ώρες της ημέρας, απόλυτη νηστεία.

• Νηστεία σε εναλλασσόμενες ημέρες
Εναλλαγή μεταξύ ημερών χωρίς περιορισμό στην κατανάλωση τροφίμων, με ημέρες που αποτελούνται από ένα γεύμα που παρέχει περίπου το 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών (~400-600 θερμίδες). Ο αριθμός των ημερών νηστείας μπορεί να διαφέρει από πρόγραμμα σε πρόγραμμα.

• Μεθοδος 5:2 ή νηστεία ολόκληρη την ημέρα
Η μέθοδος αυτή περιέχει φαγητό χωρίς περιορισμό τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας και μεγάλο ενεργειακό περιορισμό ή πλήρη απόχη από το φαγητό 1-2 ημέρες την εβδομάδα. Το πρωτόκολλο 5:2 υποστηρίζει νηστεία 2 μη συνεχόμενες ημέρες της εβδομάδας με κατανάλωση περίπου στο 25% των ημερήσιων ενεργειακών αναγκών (~400-600 θερμίδες) και τις υπόλοιπες 5 ημέρες φαγητό χωρίς περιορισμούς.

Υπάρχει όφελος στην απώλεια βάρους με τη διαλειμματική νηστεία;

Οι υποστηρικτές της διαλειμματικής νηστείας πιστεύουν ότι το stess που προκαλεί αυτό το μοτίβο διατροφής οδηγεί σε μια ανοσοαπόκριση που συμβάλει στην ανανέωση των κυττάρων και έχει θετικές μεταβολές σε πολλούς δείκτες και παραμέτρους όπως μείωση τριγλυκεριδίων, LDL χοληστερόλης, αρτηριακής πίεσης, αντίστασης στην ινσουλίνη, γλυκόζη νηστείας, βάρους, λιπώδους μάζα κ.α.

Μια συστηματική ανασκόπηση 40 μελετών διαπίστωσε ότι η διαλείπουσα νηστεία ήταν αποτελεσματική στην απώλεια βάρους αντίστοιχα με μια τυπική δίαιτα. Συγκεκριμένα, όσον αφορά το σωματικό βάρος και τη σύνθεση σώματος (λίπος, άλιπη μάζα), δεν υπήρξε σημαντική διαφορά στο ποσοστό απώλειας μεταξύ διαλειμματικής νηστείας και τυπικής δίαιτας. Όσον αφορά τα άτομα που εγκαταλείπουν τη δίαιτα, η ανασκόπηση δεν διαπίστωσε ότι η διαλειμματική νηστεία είχε χαμηλότερο ποσοστό εγκατάλειψης και συνεπώς δεν ήταν απαραίτητα ευκολότερο να ακολουθηθεί σε σχέση με άλλες προσεγγίσεις απώλειας βάρους, ενώ δεν υπήρχε διαφοροποίηση επίσης και στην όρεξη των συμμετεχόντων.

Άλλες τυχαιποποιημένες ελεγχόμενες μελέτες σε παχύσαρκα άτομα δεν διαπίστωσαν ότι η διαλειμματική νηστεία είναι πιο αποτελεσματική στην απώλεια βάρους από τον καθημερινό περιορισμό θερμίδων, καθώς και σε παραμέτρους όπως αρτηριακή πίεση, καρδιακός ρυθμός, γλυκόζη νηστείας και ινσουλίνη νηστείας.

Σημεία προσοχής
Μια ανησυχία για όσους ακολουθούν το μοντέλο της διαλειμματικής νηστείας είναι να μην υπάρχει υπερφαγίατις ημέρες της μη-νηστείας και έτσι αντισταθμιστούν οι θερμίδες που χάθηκαν κατά τη νηστεία. Ωστόσο, οι μελέτες δεν έχουν δείξει ότι αυτό είναι αληθές σε σύγκριση με άλλες μεθόδους απώλειας βάρους.

Η δίαιτα διαλειμματικής νηστείας είναι δύσκολη για κάποιον που έχει συνηθίσει να τρώει κάθε λίγες ώρες και να έχει σνακ μεταξύ των γευμάτων του, ενώ δεν προάγει τη διατροφική εκπαίδευση. Εάν και το αντικειμενικό όφελος μεταξύ των διαιτών φαίνεται να είναι αντίστοιχο, η διατροφική εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί καθώς είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της απώλειας βάρους.

Ορισμένα άτομα, είτε γιατί το επιβάλει το ιατρικό τους ιστορικό ή φαρμακευτική τους αγωγή, επιβάλλεται να τρώνε χωρίς ακραίους περιορισμούς ή σε τακτά χρονικά διαστήματα και δεν πρέπει να ακολουθούν το μοντέλο της διαλειμματικής νηστείας. Ανάλογες καταστάσεις αποτελούν τα άτομα που πάσχουν από ή είναι σε:

Διαβήτη

Διατροφικές διαταραχές που περιλαμβάνουν ανθυγιεινό αυτοπεριορισμό (ανορεξία ή νευρική βουλιμία)
Χρήση φαρμάκων που απαιτούν λήψη τροφής
Ενεργό στάδιο ανάπτυξης, όπως τα παιδιά και οι έφηβοι
Εγκυμοσύνη ή θηλασμό

Συμπερασματικά

Η απώλεια βάρους, αυτή καθ’ αυτή έχει πολλά οφέλη στην υγεία. Η μέθοδος της διαλειμματικής νηστείας δεν είναι λιγότερο αλλά ούτε και περισσότερο ευεργετική από τις συμβατικές δίαιτες απώλειας βάρους.

Για ορισμένους ανθρώπους φαίνεται να είναι πιο εύκολο να είναι πειθαρχημένοι ορισμένες ημέρες της εβδομάδας χωρίς περιορισμό του φαγητού κάθε ημέρα, ωστόσο το πρωτόκολλο αυτό δεν συμπεριλαμβάνει τη διατροφική εκπαίδευση.

Όποιο διατροφικό στυλ και εάν ακουλουθήσει κανείς για να χάσει βάρος, για να διατηρηθεί το νέο σωματικό βάρος, θα πρέπει να κάνει αλλαγή του τρόπου ζωής του και να υιοθετήσει μια ισορροπημένη διατροφή.

Πηγή: youweekly

 

Ροή Ειδήσεων

27/01/2022 | 22:43

Ερντογάν για Rafale: «Η Ελλάδα ενισχύεται – Είμαστε υποχρεωμένοι να ενισχυθούμε»

27/01/2022 | 22:39

Στις πόσες συγγνώμες χάνεται το φιλότιμο;

27/01/2022 | 22:28

Υπάρχουν και αυτοί οι δήμαρχοι! Ο δήμαρχος Γαλατσίου Γ. Μαρκόπουλος ρίχνει αλάτι στους παγωμένους δρόμους

27/01/2022 | 22:23

Υπουργείο Οικονομικών: Πιστώθηκαν 1.8 εκατ. ευρώ σε 304 σεισμόπληκτους

27/01/2022 | 22:16

METRO: Πέθανε ο ιδρυτής Παντελής Παντελιάδης

27/01/2022 | 22:08

Νέο διπλό τζακ ποτ στο Τζόκερ και τουλάχιστον 2,7 εκατ. ευρώ στην επόμενη κλήρωση-Οι αριθμοί που κληρώθηκαν

27/01/2022 | 22:01

Γιάννης Κότσιρας: Ήμουν χωρίς ρεύμα για 44 ώρες

27/01/2022 | 21:59

Θεσσαλονίκη: Γνωστή παρουσιάστρια έβλεπε σε «ζωντανή» μετάδοση να κλέβουν το σπίτι της! (vid)

27/01/2022 | 21:44

ΚΙΝΑΛ: Αναμενόμενο η υπεύθυνη στάση μας να ενοχλεί και τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ

27/01/2022 | 21:41

Μητσοτάκης για μετανάστευση: “Χρειάζεται καταπολέμηση των διακινητών”

27/01/2022 | 21:37

Ηλιόπουλος: Ο κ. Ανδρουλάκης να εξηγήσει γιατί δεν θέλει εκλογές αφού καταψηφίζει την αποτυχημένη κυβέρνηση

27/01/2022 | 21:33

Στον Ολυμπιακό ο Μαρτίνς μέχρι το 2024

27/01/2022 | 21:15

Βιασμός στη Θεσσαλονίκη: Μαρτυρία έρχεται σε αντίθεση την κατάθεση της Γεωργίας

27/01/2022 | 21:13

ΝΔ σε Ανδρουλάκη: Δεν συμβιβάζεται το «ναι» στην πρόταση δυσπιστίας και το «όχι» σε πρόωρες εκλογές

27/01/2022 | 21:06

Όμικρον 2: Αυξήθηκαν τα κρούσματα στην Ελλάδα
Δύο νέα τεστ κατά του κορονοϊού – Πώς λειτουργούν
ΠΟΥ: Αυτός ο ιός διαρκώς μας επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις
Πώς θα παραμείνουμε ασφαλείς και υγιείς στον χιονιά – Οδηγίες από τον ΙΣΑ
Οδηγός «επιβίωσης» για γονείς εφήβων
Ευάγγελος Γάκης: Ολική αρθροπλαστική ισχίου με τo ρομποτικό σύστημα με εξελιγμένη τεχνητή νοημοσύνη, Naviswiss
Εμβόλια: Λιγότερες οι λοιμώξεις Covid σε εμβολιασμένους με Moderna σε σχέση με το Pfizer