ΕΛΛΑΔΑ
Να σημειωθεί ότι η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα παραμείνει αμετάβλητη σχετικά με το νέο Express τρένο το οποίο θα εκτελεί το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης σε μόλις 4 ώρες από τη Δευτέρα 20 Μαΐου.
Ειδικότερα η Ά θέση θα κοστίζει 55 ευρώ (με 20% έκπτωση μετ’ επιστροφής) και η Β’ θέση θα κοστίζει 45 ευρώ (με 20% έκπτωση).
Παράλληλα σήμερα Τετάρτη πραγματοποιείται ειδικό δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης, με ηλεκτροκίνητο τρένο, παρουσία του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη και των διοικήσεων των ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ, με αφορμή την ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο εν λόγω τμήμα.
Το νέο δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πραγματοποιείται με ένα ζεύγος τρένων, το οποίο θα διανύει σε:
-3 ώρες και 57 λεπτά τη διαδρομή από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα, με στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο
-4 ώρες και 10 λεπτά τη διαδρομή από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη, με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Από την Αθήνα, το πρώτο δρομολόγιο, το οποίο είναι και πιο γρήγορο, θα αναχωρεί στις 6.22 και μετά θα υπάρχουν δρομολόγια ανά τρεις ώρες (9.22, 12.22, 15.22 και 18.22).
Από την Θεσσαλονίκη, το πρώτο δρομολόγιο το οποίο είναι και πιο γρήγορο, θα αναχωρεί στις 6.27 και μετά θα εκτελούνται δρομολόγια ανά τρεις ώρες (9.15, 12.15, 15.15 και 18.15).
Στο πρωινό γρήγορο δρομολόγιο, η διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί 1 ώρα και 47 λεπτά, ενώ η διαδρομή Αθήνα – Λάρισα 2 ώρες και 48 λεπτά.
Αντίστοιχα, το δρομολόγιο Λάρισα – Αθήνα θα διαρκεί 2 ώρες και 36 λεπτά και το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Λάρισα 1 ώρα και 20 λεπτά.
Να σημειωθεί ότι, το δρομολόγιο Intercity Express, θα διαθέτει αναβαθμισμένες υπηρεσίες εντός της αμαξοστοιχίας που θα περιλαμβάνουν τα εξής:
-Πρίζα σε κάθε θέση.
-Υποστηρικτικό προσωπικό on board.
-WiFi (προς το παρόν, αποκλειστικά στην αμαξοστοιχία I/C51 και για την Α΄ θέση. Σταδιακά θα εγκατασταθεί και στις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες).
-Αναβαθμισμένες υπηρεσίες κυλικείου με νέο συνεργάτη την εταιρεία “ΒΕΝΕΤΗΣ”.
-Δωρεάν διάθεση εφημερίδων στους επιβάτες της Α’ Θέσης στις αμαξοστοιχίες I/C50 και I/C51.
-Δωρεάν διάθεση σετ προϊόντων περιποίησης στους επιβάτες της Α’ Θέσης σε συνεργασία με τον όμιλο Σαράντη.
Οι δηλώσεις Σπίρτζη:
Ο κ. Σπίρτζης χαρακτήρισε τη σημερινή ημέρα ιστορική και μίλησε για «μία νέα εποχή και νέους ορίζοντες για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο που άνοιξε η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα καθώς αυτή η Κυβέρνηση μετά από 4Ο χρόνια ολοκλήρωσε την ηλεκτροκίνηση της γραμμής από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη και την κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 450 χλμ.
«Σήμερα ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος ξαναγράφει την ιστορία του» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε:
«Θα είμαστε εδώ μαζί με τον Πρωθυπουργό για να εγκαινιάσουμε το 2022 και ολόκληρη τη νέα ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα μέχρι την Ειδομένη.
Η χώρα αλλάζει τοπίο τόσο στις επιβατικές όσο και εμπορευματικές μεταφορές».
Ο Υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε ότι περίπου σε 2,5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο νέος υπερσύγχρονος Σιδηροδρομικός Σταθμός στον Σταθμό Λαρίσης που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό του Μετρό και θα αποτελεί ενιαία ενότητα.
Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο Σταθμό προϋπολογισμού 80 εκατομμυρίων ευρώ.
Μάλιστα η ολοκλήρωσή του, είπε ο κ Σπίρτζης, θα συμπέσει με την ολοκλήρωση του πολύ σημαντικού έργου της υπογειοποίησης της τετραπλής σιδηροδρομικής γραμμής στα Σεπόλια, μήκους τριών χιλιομέτρων, που θα αλλάξει ριζικά της περιοχής αλλά και την υπογειοποίηση της γραμμής στις Αχαρνές μήκους 800 μέτρων από το ΣΚΑ μέχρι το βόρειο μέρος της πόλης που τώρα χωρίζεται στα δύο.
Ο Υπουργός Υποδομών ανακοίνωσε επίσης την κατασκευή δύο νέων σταθμών στο δίκτυο του Προαστιακού. Έναν στον Γέρακα, στον οποίο θα σταματά και το Μετρό και έναν στο Κρυονέρι. Οι δύο σταθμοί θα είναι έτοιμοι περίπου σε δύο χρόνια.
Ανακοίνωσε επίσης την ανάταξη της υφιστάμενης γραμμής από την Αθήνα μέχρι την Οινόη, την υπογειοποίηση της διάβασης στον Άγιο Στέφανο καθώς και πολλά άλλα έργα βελτίωσης της γραμμής και της σηματοδότησης που θα συμβάλουν ώστε το γρήγορο τρένο να καλύπτει, προς το τέλος του χρόνου, τη διαδρομή σε 3 ώρες και ένα τέταρτο αναπτύσσοντας πρωτοφανείς ταχύτητες για τα ελληνικά δεδομένα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το όριο που έχει θέσει ο ΟΣΕ είναι τα 220 χιλιόμετρα την ώρα όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας διευκρινίζοντας ότι τα τρία ηλεκτροκίνητα τρένα που μπαίνουν από τη Δευτέρα στα τακτικά δρομολόγια θα αναπτύσσουν τεράστιες ταχύτητες. Από Τιθορέα μέχρι Λιανοκλάδι αλλά και από Λάρισα μέχρι Θεσσαλονίκη θα φτάνουν ακόμη και τα 200 χιλιόμετρα την ώρα.
«Παραλάβαμε ένα χάος»
Κάνοντας απολογισμό της προσπάθειας που κατέβαλε το Υπουργείο για «να ξαναζωντανέψει» ο Σιδηρόδρομος, ο κ. Σπίρτζης τόνισε ότι «το 2015 που αναλάβαμε βρήκαμε ένα χάος, ένα τέλμα και μια κατάσταση διάλυσης όχι μόνο στον σταθμό Λαρίσης όπου κάποιοι απείλησαν ακόμη και τη σωματική ακεραιότητα του Θάνου Βούρδα όταν πήγε να καταγράψει τι παραλάβαμε αλλά και σε όλα τα σιδηροδρομικά έργα». «Πρωτοφανή και απίστευτα πράγματα. Πρωτόγνωρες καταστάσεις. Συμφέροντα και επιτήδειοι λυμαίνονταν τα πάντα. Μέχρι και τους Ρομά έβαζαν να κόβουν και να κλέβουν για λογαριασμό τους τα πανάκριβα καλώδια του συστήματος τηλεδιοίκησης. Και βέβαια ένας ΟΣΕ κομμένος σε πέντε εταιρίες από τον κύριο Κωστή Χατζηδάκη».
Κατά τη διάρκεια της δοκιμαστικής διαδρομής, ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε επιτόπου αναλυτικά όλα τα έργα που έχουν ολοκληρωθεί και σχεδιαστεί για την πλήρη ανάπτυξη του δικτύου μεταξύ άλλων και της τεράστιας σιδηροδρομικής γέφυρας της Εκάρας Δομοκού αλλά και της διπλής σήραγγας του Καλλίδρομου μήκους 9,6 χλμ που είναι η μεγαλύτερη αυτού του είδους σήραγγα των Βαλκανίων όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Διονέλης.
«Το επόμενο μεγάλο στοίχημα είναι η ολοκλήρωση της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στην κυρία γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης που θα αλλάξει τον οικονομικό χάρτη της χώρας» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιώργος Κακουλάκης προσθέτοντας ότι «η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή θα δώσει τεράστια ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές και στο εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου Πεδίου. Για το σιδηροδρομικό κέντρο θα ξεκινήσει άμεσα η Β? φάση του διαγωνισμού και με την ολοκλήρωσης της θα ξεκινήσει και η λειτουργία του Κέντρου».
Ροή Ειδήσεων
26/04/2024 | 17:46
Μητσοτάκης: Να στήσουμε ανάχωμα απέναντι σε αυτούς που με πρόστυχο τρόπο εκμεταλλεύονται την χριστιανική πίστη
26/04/2024 | 17:29
ΠΑΟΚ: Κλήθηκε σε ακρόαση από την ΔΕΑΒ για ζημιές και καταστροφές στο γήπεδο της Λαμίας
26/04/2024 | 17:23
Αθηνά Οικονομάκου – Φίλιππος Μιχόπουλος: Παίρνουν διαζύγιο μετά από επτά χρόνια γάμου – Η κοινή ανακοίνωση
26/04/2024 | 16:57
Γιάννης Καλλιάνος: Ακρωτηρίασαν το δάχτυλο του πατέρα μου μέσα σε ένα απλό δωμάτιο – Θα κινηθώ νομικά
26/04/2024 | 16:53
Καραθανασόπουλος: Ο φασισμός δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τη ΝΔ και τον ΣΥΡΙΖΑ, στελέχη τους ψαρεύουν στον φασιστικό βούρκο
25/04/2024 | 10:59
Λιάγκας για Νίκο Παπανδρέου: «Το λέω πρώτη φορά… όσοι ψηφίσετε ΠΑΣΟΚ, δείτε αυτόν τον άνθρωπο»
25/04/2024 | 08:54
Κούγιας για Βατίδου: «Έδωσε το 25% σε πέντε δικηγόρους για να πάρουν την περιουσία των παιδιών»
25/04/2024 | 09:22
Κωνσταντινίδης: «Εγώ έφταιξα για το “MEGA καλημέρα’ – Κόπηκε, μην κοροϊδευόμαστε, δεν υπάρχει χαρά που τελειώνει»
25/04/2024 | 08:47
Γιώργος Γεννηματάς: Ένας εμβληματικός πολιτικός, ένα ηγετικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και ο εμπνευστής του ΕΣΥ που «έφυγε» νωρίς
25/04/2024 | 14:39
Γιάννης Καλλιάνος: Μπαμπά μου σε αγαπάω απέραντα και σου ζητώ συγνώμη, έκανα ό,τι μπορούσα
25/04/2024 | 08:39
Ελένη Φουρέιρα: Έμεινε άναυδη με την ερώτηση της ρεπόρτερ για τον Κωνσταντίνο Αργυρό
25/04/2024 | 16:40