Αθήνα

 

17 oC

αραιές νεφώσεις

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

antonis antoniou 180324
Αντώνης Αντωνίου: «Στο μυαλό των παιδιών σήμερα υπάρχει σύγχυση, μπέρδεμα»

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών: Kαταγγέλλει το Εθνικό Θέατρο για αθέμιτες μεθόδους επιλογής ηθοποιών

Την αντίθεσή του για τα ειδικά ηλικιακά κριτήρια που θέτει το Εθνικό Θέατρο ως προϋπόθεση για την συμμετοχή ηθοποιών σε δύο ακροάσεις που διοργανώνει εκφράζει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ).

Δείτε επίσης

Απάντηση Λιγνάδη: Καμία άνωθεν εντολή για παραίτησή μου από το Εθνικό Θέατρο
Γιώργος Σουξές: «Ο Δημήτρης Λιγνάδης έπρεπε να παραιτηθεί νωρίτερα. Όλοι ακούγαμε και ξέραμε ότι κάτι γίνεται» (vid)

Μέσω ανακοίνωσής του στηλιτεύει τον διαχωρισμό των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης και καταγγέλλει ακόμη πως πρόκειται μια τακτική που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια και η οποία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ειδικά στην περίοδο που διανύουμε που η ανεργία μαστίζει τον υποκριτικό κλάδο.

Η ανακοίνωση για τις ακροάσεις στο Εθνικό Θέατρο έγινε την 1η Φεβρουαρίου και αφορά σε δύο νέες παραστάσεις που θα ανεβάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται πως» για τις ανάγκες της πρώτης παραγωγής αναζητά άνδρες επαγγελματίες ηθοποιούς και χορευτές ηλικίας από 25 έως 40 ετών (σημ. χρονολογία γέννησης από 1981 έως 1996) και πως απαραίτητη για τη συμμετοχή στην ακρόαση είναι η γνώση μεταφερόμενου μουσικού οργάνου (πνευστά, κρουστά, έγχορδα) τo οποίo είναι απαραίτητο οι υποψήφιοι που θα κληθούν να τo έχουν μαζί τους και στην ακρόαση.

Όπως αναφέρεται στην ανοιχτή πρόσκληση οι υποψήφιοι θα προεπιλεγούν μετά την αξιολόγηση του βιογραφικού που θα αποστείλουν και η αξιολόγησή τους θα γίνει από τη σκηνοθετική ομάδα και τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες της παραγωγής

«Ο εντελώς αβάσιμος «τεμαχισμός» του δείγματος των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης (που είναι πάγια τακτική στις ακροάσεις του Εθνικού Θεάτρου), και όχι την ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (όπως αρμόζει σε μια καλλιτεχνική ακρόαση), αφήνει αυτομάτως «απ’ έξω» πολλούς άτυχους (ίσως και για λίγες μόνο μέρες διαφορά!!), που μπορεί να πληρούν όλες τις ερμηνευτικές προδιαγραφές για το απαιτούμενο αποτέλεσμα, Εγείρει μάλιστα θέματα διακρίσεων με βάση ένα προσωπικό δεδομένο, όπως είναι η ημερομηνία γέννησης, κάτι που, φυσικά, προσκρούει ακόμα και σε κοινοτικές οδηγίες που αποκλείουν την αναγραφή της στα βιογραφικά υποψηφίων» υπογραμμίζει με νόημα ο ΣΕΗ για να καταγγείλει αμέσως μετά: «Για να μην γελιόμαστε, είναι μάλλον προφανές πως ο ηλικιακός περιορισμός υποκρύπτει αγωνιώδη προσπάθεια της Διοίκησης του Εθνικού να περιοριστούν τα κόστη της εργασίας των ηθοποιών μέσω πρόσληψης εκείνων που δεν συμπληρώνουν τις “πανάκριβες” τριετίες. Υποθέτουμε πως και αυτός θα είναι λόγος “δημοσίου συμφέροντος”…».

Την ίδια ώρα, αναφέρεται πως η απαίτηση γνώσης μεταφερόμενου μουσικού οργάνου, το οποίο μάλιστα οι συμμετέχοντες πρέπει να φέρουν μαζί τους στην ακρόαση είναι μια απαίτηση τουλάχιστον ανακόλουθη με την ελληνική καλλιτεχνική εκπαίδευση καθώς η γνώση -και δη η κατοχή- μουσικού οργάνου – , δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών μιας -εγκεκριμένης από το ΥΠΠΟΑ- δραματικής σχολής.

Επιπλέιν, στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως «το ΣΕΗ αντιτίθεται σφοδρά σε αυτό το σκεπτικό και δηλώνει πως αυθαίρετοι περιορισμοί που de facto αποκλείουν κατά τα άλλα ικανότατους ηθοποιούς δεν χωρούν, τη στιγμή, μάλιστα, που το Εθνικό Θέατρο δεν «ανοίγει» συχνά την πόρτα του στους ηθοποιούς, με περισσότερες ακροάσεις και διοργανώνει ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ (2)!»

Τέλος, γίνεται αναφορά και στα πρόσφατα θλιβερά γεγονότα της σωρείας καταγγελιών για περιστατικά βίας στον χώρο του θεάτρου με την προτροπή πως μέσα στο γενικότερο κλίμα ευρείας αλλαγής του θεατρικού τοπίου, που κλονίζεται συθέμελα, είναι επιτέλους η ώρα να μιλήσουμε για ανοιχτές και δίκαιες ακροάσεις για όλες τις παραγωγές του κρατικού φορέα.

Ροή Ειδήσεων

panagiotis xatzidakis 190324

19/03/2024 | 10:21

Παναγιώτης Χατζηδάκης: «Σπάραζα δέκα λεπτά και μετά είπα ότι προχωράμε»

19/03/2024 | 10:15

ΕΚΠΟΙΖΩ: Εσύ τι περιβαλλοντικό αποτύπωμα έχεις;

19/03/2024 | 10:12

Κύκλωμα εξωθούσε ανήλικες στην πορνεία στην Αθήνα – 4 συλλήψεις, ανάμεσά τους 25χρονη που στρατολογούσε τις κοπέλες
lofos filopapou 190324

19/03/2024 | 10:08

Λόφος Φιλοπάππου: Η άγνωστη ιστορία του άνδρα που έδωσε το όνομά του στο λόφο

19/03/2024 | 09:58

Στα γήπεδα η ελληνική λογοτεχνία αναστενάζει

19/03/2024 | 09:53

Θρήνος για την Αρίνα Σαμπαλένκα: «Έφυγε» ο σύντροφός της, Κονσταντίν Κολτσόφ
lena papaligoura 190324

19/03/2024 | 09:47

Λένα Παπαληγούρα για τη γνωριμία με τον σύζυγό της – «Ήταν κεραυνοβόλο»

19/03/2024 | 09:42

Αναστάτωση μετά από πληροφορίες για «πυρηνικό ριφιφί στο ΑΠΘ» – Διαψεύδει ο πρύτανης

19/03/2024 | 09:33

Γιάννα Νταρίλη: «Δε θα ξεχάσω την στιγμή που παρουσίασα τους Ολυμπιακούς»
dikastirio 260124

19/03/2024 | 09:30

Ιωάννινα: Στο εδώλιο πρώην εισαγγελέας κατηγορούμενη για κακουργηματικές πράξεις

19/03/2024 | 09:22

Τέτα Καμπουρέλη: «Πέρασα δύσκολα αλλά τώρα είμαι καλά»

19/03/2024 | 09:18

Παναγιώτης Μπουγιούρης: «Βάζω όρια στις θαυμάστριές μου όταν έρχονται στο καμαρίνι»
syriza 1

19/03/2024 | 09:11

ΣΥΡΙΖΑ: Ο Κυριάκος Μητσοτάκης να υιοθετήσει την πρότασή μας για άρση της ασυλίας του Κώστα Καραμανλή

19/03/2024 | 09:05

Η Ελένη Χατζίδου επέστρεψε στο Breakfast: «Δεν έχω συνέλθει ακόμα»

19/03/2024 | 09:01

Τα social media και το smartphone οδηγούν την αγορά των 100 δισ. ευρώ στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης
podosfairo vivlio 190324
Στα γήπεδα η ελληνική λογοτεχνία αναστενάζει
ansel adams 180324
Φόρος τιμής από τα Αμερικανικά Ταχυδρομεία στον θρυλικό φωτογράφο τοπίου Ansel Adams
sphlaio scaled 1
Επαναλειτουργεί μετά από πέντε χρόνια το σπήλαιο των Πετραλώνων Χαλκιδικής
ekloges psifos
Εντείνεται η πολιτική αντιπαράθεση για τη διαρροή emails: Δεν υπάρχει ζήτημα ως προς την επιστολική ψήφο αναφέρει η κυβέρνηση
ap22043782941837
Η Ζιλιέτ Μπινός νέα πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Κινηματογράφου
cebdceaccf81cebaceb9cf83cf83cebfcf82 2020 cebaceaccf81ceb2cebfcf85cebdcebf cf8dcf86ceb1cf83cebcceb1 cebcceb5cf84ceb1cebecf89cf84ceae cebacebbcf89cf83cf84ceae 57 x 80 ceb5ceba
Κωνσταντίνα Συλίκου: Έκθεση ζωγραφικής «Διάφανοι κήποι»