Αθήνα

 

20 oC

αίθριος καιρός

Hottest

Ενημέρωση σε... fast-forward!

 άστρα και τα ζώδια μας φέρνουν εμπόδια 1
Δύο ζώδια θα πρέπει να κρατήσουν το χέρι τους, σήμερα

ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών: Kαταγγέλλει το Εθνικό Θέατρο για αθέμιτες μεθόδους επιλογής ηθοποιών

Την αντίθεσή του για τα ειδικά ηλικιακά κριτήρια που θέτει το Εθνικό Θέατρο ως προϋπόθεση για την συμμετοχή ηθοποιών σε δύο ακροάσεις που διοργανώνει εκφράζει το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ).

Δείτε επίσης

Απάντηση Λιγνάδη: Καμία άνωθεν εντολή για παραίτησή μου από το Εθνικό Θέατρο
Γιώργος Σουξές: «Ο Δημήτρης Λιγνάδης έπρεπε να παραιτηθεί νωρίτερα. Όλοι ακούγαμε και ξέραμε ότι κάτι γίνεται» (vid)

Μέσω ανακοίνωσής του στηλιτεύει τον διαχωρισμό των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης και καταγγέλλει ακόμη πως πρόκειται μια τακτική που ακολουθείται εδώ και πολλά χρόνια και η οποία δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή ειδικά στην περίοδο που διανύουμε που η ανεργία μαστίζει τον υποκριτικό κλάδο.

Η ανακοίνωση για τις ακροάσεις στο Εθνικό Θέατρο έγινε την 1η Φεβρουαρίου και αφορά σε δύο νέες παραστάσεις που θα ανεβάσει στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2021. Ανάμεσα σε άλλα αναφέρεται πως» για τις ανάγκες της πρώτης παραγωγής αναζητά άνδρες επαγγελματίες ηθοποιούς και χορευτές ηλικίας από 25 έως 40 ετών (σημ. χρονολογία γέννησης από 1981 έως 1996) και πως απαραίτητη για τη συμμετοχή στην ακρόαση είναι η γνώση μεταφερόμενου μουσικού οργάνου (πνευστά, κρουστά, έγχορδα) τo οποίo είναι απαραίτητο οι υποψήφιοι που θα κληθούν να τo έχουν μαζί τους και στην ακρόαση.

Όπως αναφέρεται στην ανοιχτή πρόσκληση οι υποψήφιοι θα προεπιλεγούν μετά την αξιολόγηση του βιογραφικού που θα αποστείλουν και η αξιολόγησή τους θα γίνει από τη σκηνοθετική ομάδα και τους καλλιτεχνικούς συνεργάτες της παραγωγής

«Ο εντελώς αβάσιμος «τεμαχισμός» του δείγματος των ενδιαφερόμενων με βάση την ημερομηνία γέννησης (που είναι πάγια τακτική στις ακροάσεις του Εθνικού Θεάτρου), και όχι την ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (όπως αρμόζει σε μια καλλιτεχνική ακρόαση), αφήνει αυτομάτως «απ’ έξω» πολλούς άτυχους (ίσως και για λίγες μόνο μέρες διαφορά!!), που μπορεί να πληρούν όλες τις ερμηνευτικές προδιαγραφές για το απαιτούμενο αποτέλεσμα, Εγείρει μάλιστα θέματα διακρίσεων με βάση ένα προσωπικό δεδομένο, όπως είναι η ημερομηνία γέννησης, κάτι που, φυσικά, προσκρούει ακόμα και σε κοινοτικές οδηγίες που αποκλείουν την αναγραφή της στα βιογραφικά υποψηφίων» υπογραμμίζει με νόημα ο ΣΕΗ για να καταγγείλει αμέσως μετά: «Για να μην γελιόμαστε, είναι μάλλον προφανές πως ο ηλικιακός περιορισμός υποκρύπτει αγωνιώδη προσπάθεια της Διοίκησης του Εθνικού να περιοριστούν τα κόστη της εργασίας των ηθοποιών μέσω πρόσληψης εκείνων που δεν συμπληρώνουν τις “πανάκριβες” τριετίες. Υποθέτουμε πως και αυτός θα είναι λόγος “δημοσίου συμφέροντος”…».

Την ίδια ώρα, αναφέρεται πως η απαίτηση γνώσης μεταφερόμενου μουσικού οργάνου, το οποίο μάλιστα οι συμμετέχοντες πρέπει να φέρουν μαζί τους στην ακρόαση είναι μια απαίτηση τουλάχιστον ανακόλουθη με την ελληνική καλλιτεχνική εκπαίδευση καθώς η γνώση -και δη η κατοχή- μουσικού οργάνου – , δεν περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα σπουδών μιας -εγκεκριμένης από το ΥΠΠΟΑ- δραματικής σχολής.

Επιπλέιν, στην ανακοίνωση υπογραμμίζεται πως «το ΣΕΗ αντιτίθεται σφοδρά σε αυτό το σκεπτικό και δηλώνει πως αυθαίρετοι περιορισμοί που de facto αποκλείουν κατά τα άλλα ικανότατους ηθοποιούς δεν χωρούν, τη στιγμή, μάλιστα, που το Εθνικό Θέατρο δεν «ανοίγει» συχνά την πόρτα του στους ηθοποιούς, με περισσότερες ακροάσεις και διοργανώνει ΜΟΛΙΣ ΔΥΟ (2)!»

Τέλος, γίνεται αναφορά και στα πρόσφατα θλιβερά γεγονότα της σωρείας καταγγελιών για περιστατικά βίας στον χώρο του θεάτρου με την προτροπή πως μέσα στο γενικότερο κλίμα ευρείας αλλαγής του θεατρικού τοπίου, που κλονίζεται συθέμελα, είναι επιτέλους η ώρα να μιλήσουμε για ανοιχτές και δίκαιες ακροάσεις για όλες τις παραγωγές του κρατικού φορέα.

Ροή Ειδήσεων

adonis georgiadis

26/04/2024 | 10:24

Άδωνις Γεωργιάδης για επίθεση Φλώρου: «Τη μάνα δε την βρίζουμε – Ο Βελόπουλος να διαγράψει τον Γραμμένο»

26/04/2024 | 10:11

Γιώργος Αγγελόπουλος: Προσευχόμασταν για τη σωτηρία της ψυχής της μητέρας μου

26/04/2024 | 10:08

Γιάννης Καλλιάνος: «Θα γίνω ο εφιάλτης τους – Τίποτα δεν θα μείνει αναπάντητο»
mathitries 2222

26/04/2024 | 09:59

Ημαθία: Μαθήτριες έπεσαν θύματα σεξουαλικής επίθεσης από ιδιοκτήτη στάβλου ενώ έκαναν ιππασία στη σχολική εκδρομή

26/04/2024 | 09:35

Η Ελεονώρα Μελέτη στην αντεπίθεση για τον πόλεμο που δέχεται στα social media: «Μπορώ να τους βοηθήσω, έχω αρχείο»

26/04/2024 | 09:17

Τραγωδία στη Νέα Ιωνία: Αυτοκτονία στον σταθμό του ΗΣΑΠ – Άνδρας πήδηξε στις γραμμές του τρένου και σκοτώθηκε – Tο άψυχο σώμα του άνδρα είναι διαμελισμένο
screenshot 4

26/04/2024 | 09:04

«Έσπασε» η Ελεονώρα Μελέτη στην έκπληξη του συζύγου της: «Φέρτε κανένα χαρτομάντηλο, δεν είναι ντροπή»

26/04/2024 | 08:49

Ο Δημήτρης Παπανώτας απαντά στον Στέφανο Κασσελάκη: «Είναι αστείο να το λες αυτό με 8 μήνες θητεία στην πολιτική»

26/04/2024 | 08:21

Στέφανος Κασσελάκης: Είμαι θρήσκος, δεν είναι κακό να πιστεύει κανείς στα θαύματα
zodia

26/04/2024 | 08:03

Ζώδια: Προβλέψεις για σήμερα, Παρασκευή 26 Απριλίου 2024

26/04/2024 | 07:59

Εορτολόγιο: Ποιοι γιορτάζουν σήμερα 26 Απριλίου

26/04/2024 | 07:57

Ελευσίνα: Ένας νεκρός και ένας σοβαρά τραυματίας στο τροχαίο που έγινε τα ξημερώματα
syriza ke 1 1 2

25/04/2024 | 23:18

ΣΥΡΙΖΑ για συνέντευξη Μητσοτάκη: Επέδειξε τη γνωστή αλαζονεία του 41%

25/04/2024 | 23:10

Aνδρέας Μικρούτσικος για Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: Είπα τη γνώμη μου και απειλήθηκα με μήνυση

25/04/2024 | 22:44

Λιμάνι Πειραιά: Διάσωση 71χρονης που έπεσε στη θάλασσα για να πιάσει τη βαλίτσα της
tainies 250424
Ταινίες Πρώτης Προβολής: Μια «μάγισσα», ένας «ήρωας» και ένα ερωτικό τρίγωνο με ρακέτες
vivlio mati 240424
Το βιβλίο της Μαρίνας Καρύδα για την πυρκαγιά στο Μάτι
Παγκόσμια Ημέρα του Βιβλίου η σημερινή
ntalaras 220424
Κωνσταντινούπολη: Με συναυλία του Γιώργου Νταλάρα ολοκληρώθηκε το μαθητικό συνέδριο για τον Ρίτσο
civilwar 2
Βίντεο: «Εμφύλιος Πόλεμος» στις ΗΠΑ σε ένα δυστοπικό road movie – υπερπαραγωγή
20240420 2stis10 loudarosa
Λουδάρος: Μου φαίνεται αστείο ότι σε μία κοινωνία που λέγονται τέρατα μάς ενοχλεί η λέξη «χοντρός»