ΧΡΟΝΟΜΗΧΑΝΗ
Η Κυβέρνηση Σημίτη μαζί με το υπουργείο Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων επέτρεψε εκείνη την ημέρα οι επιβάτες να κινηθούν χωρίς εισιτήριο, ώστε οι πολίτες να γνωρίσουν το νέο μέσο.
Η κόκκινη γραμμή ξεκινούσε από τα Σεπόλια και κατέληγε στο Σύνταγμα, ενώ λίγους μήνες αργότερα επεκτάθηκε μέχρι και τη Δάφνη.
Η μπλε γραμμή ξεκινούσε από το Πεντάγωνο και κατέληγε στο Σύνταγμα, ενώ μέχρι το 2004 θα έκανε τη διαδρομή Μοναστηράκι- Αεροδρόμιο. Ήταν ένα από τα πιο σύγχρονα μετρό της Ευρώπης. Το εισιτήριο κόστιζε 250 δραχμές, ενώ υπολογίζεται ότι την πρώτη ημέρα που λειτούργησε κανονικά κόπηκαν περίπου 400.000 εισιτήρια.
Εκείνο το πρωινό χιλιάδες Αθηναίοι, έφτασαν στο Σύνταγμα για να δουν το νέο μέσο μεταφοράς. Ήταν το σημαντικότερο έργο υποδομής μετά τον πόλεμο, οι εργασίες του οποίου διήρκεσαν οχτώ χρόνια.
Ωστόσο, οι συζητήσεις και οι μελέτες είχαν διαρκέσει δεκαετίες. Το 1987 προκηρύχθηκε διεθνής διαγωνισμός για την ανάληψη του έργου, το οποίο ανέλαβε η κοινοπραξία ελληνικών, γαλλικών και γερμανικών εταιρειών με την επωνυμία Ολυμπιακό Μετρό Αθηνών.
Το 1992 άρχισαν οι πρώτες εργασίες. Σύμφωνα με τις μελέτες προβλεπόταν να παραδοθεί το 1997, όμως καθυστέρησε τρία χρόνια.
Μάλιστα, κατά τη διάρκεια των εργασιών, ήρθαν στο φως μοναδικά αρχαιολογικά ευρήματα. Στο μετρό του Συντάγματος, ανακαλύφθηκαν στρώματα του εδάφους από διαφορετικούς αιώνες που αποκάλυπταν ότι ο χώρος στην αρχαιότητα λειτουργούσε ως νεκροταφείο.
Βέβαια υπήρξαν και ατυχίες, καθώς, ο μετροπόντικας που περνούσε κάτω από την οδό Πανεπιστημίου έριξε ένα περίπτερο μέσα στη γη, κάνοντάς το ένα με το οδόστρωμα.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας Αττικό Μετρό αποφάσισαν να μην ανασύρουν το περίπτερο και κάλυψαν με τσιμέντο ταχείας πήξεως το άνοιγμα που δημιουργήθηκε, προχωρώντας τις εργασίες, προκειμένου το έργο να παραδοθεί όσο το δυνατό γρηγορότερα.
Υπολογίζεται ότι την πρώτη ημέρα χρησιμοποίησαν το μετρό 1 εκ. πολίτες. Σήμερα υπολογίζεται ότι καθημερινά περίπου 938.000 επιβάτες εξυπηρετούνται από τις Γραμμές 2 και 3 του ενώ το χρόνο υπολογίζεται ότι χρησιμοποιείται από 136 εκατομμύρια επιβάτες.
Δείτε φωτογραφίες:
Φωτογραφίες: ΑΠΕ/ΜΠΕ
Ροή Ειδήσεων
25/04/2024 | 23:10
Aνδρέας Μικρούτσικος για Κωνσταντίνα Σπυροπούλου: Είπα τη γνώμη μου και απειλήθηκα με μήνυση
25/04/2024 | 22:44
Λιμάνι Πειραιά: Διάσωση 71χρονης που έπεσε στη θάλασσα για να πιάσει τη βαλίτσα της
25/04/2024 | 22:13
Survivor: Ο Σάββας Γκέντσογλου στην πρώτη αντίδραση μετά την οικειοθελή αποχώρηση
25/04/2024 | 21:49
Εύα Καϊλή: Θα πάω να ζήσω στην Ιταλία – Αιχμές κατά της Μέτσολα και της Ευρωβουλής
25/04/2024 | 21:40
Δέσποινα Καμπούρη: Την πρώτη φορά που βγήκε ο Νίκος Συρίγος στην τηλεόραση είχα καρδιοχτύπι σαν να έβγαινα εγώ
25/04/2024 | 21:22
Ράδιο Αρβύλα-Ο Αντώνης Κανάκης έριξε καταγγελτική αυλαία: «Δυστυχώς η σεζόν είχε δυο πρόσωπα»
25/04/2024 | 20:37
Κυριάκος Μητσοτάκης: Ανατριχιαστικό το επεισόδιο στη Βουλή, δεν γίνεται η Βουλή να μετατρέπεται σε αρένα
25/04/2024 | 20:17
Αλέξης Κούγιας για Εύη Βατίδου: «Έδωσε το 25% σε πέντε δικηγόρους για να πάρουν την περιουσία των παιδιών μας»
25/04/2024 | 20:09
Στέφανος Κασσελάκης: Θέλω δύο θητείες ως πρωθυπουργός – Θέλω μέχρι τα 40 μου να αποκτήσω παιδί
25/04/2024 | 10:59
Λιάγκας για Νίκο Παπανδρέου: «Το λέω πρώτη φορά… όσοι ψηφίσετε ΠΑΣΟΚ, δείτε αυτόν τον άνθρωπο»
25/04/2024 | 08:54
Κούγιας για Βατίδου: «Έδωσε το 25% σε πέντε δικηγόρους για να πάρουν την περιουσία των παιδιών»
25/04/2024 | 08:47
Γιώργος Γεννηματάς: Ένας εμβληματικός πολιτικός, ένα ηγετικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ και ο εμπνευστής του ΕΣΥ που «έφυγε» νωρίς
25/04/2024 | 09:22
Κωνσταντινίδης: «Εγώ έφταιξα για το “MEGA καλημέρα’ – Κόπηκε, μην κοροϊδευόμαστε, δεν υπάρχει χαρά που τελειώνει»
25/04/2024 | 14:39
Γιάννης Καλλιάνος: Μπαμπά μου σε αγαπάω απέραντα και σου ζητώ συγνώμη, έκανα ό,τι μπορούσα
25/04/2024 | 14:13
Δημοσκόπηση Opinion Poll: Κυριαρχία ΝΔ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη – Tι πιστεύουν οι πολίτες για Δούκα, Αγγελούδη
25/04/2024 | 08:39